#1 Skrevet November 12, 2004 Er det no big deal å skifte dette? er det mye trykk i røret?? Klarer jeg det uten å skru av veldig mye annet? Vil bare høre med dere før jeg hopper oppi motorrommet.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 12, 2004 Det er nok ikke snakk om noe trykk i røret så lenge motoren ikke går... Hva er røret til, forresten? Smøring eller retur fra Turboen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 12, 2004 Opprinnelig postet av Per Lindgren Det er nok ikke snakk om noe trykk i røret så lenge motoren ikke går... Hva er røret til, forresten? Smøring eller retur fra Turboen? Retur fra turboen, om jeg ikke har misforstått helt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 12, 2004 Som sagt, det er ikke trykk i dette røret når motoren ikke går. Litt oljesøl blir det nok, men ingen sprut, bare renning og drypping. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 12, 2004 Opprinnelig postet av Kristoffer Holth Er det no big deal å skifte dette? er det mye trykk i røret?? Klarer jeg det uten å skru av veldig mye annet? Vil bare høre med dere før jeg hopper oppi motorrommet.. Grei skuring. Null trykk i røret, drypper bare litt. Må demontere litt, men ikke sååå mye. Litt køddent å skru av/på motsatt side av turboen ( nede under innsuget ). Varmeskjold anbefales byttet om du har gamle typen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 12, 2004 Opprinnelig postet av Kristoffer Holth Retur fra turboen, om jeg ikke har misforstått helt.. Da har du nok missforstått litt;) Det røret er for tilførsel......Retur røret sitter under turboen og går ned til bunnpanna. Ikke alverdens jobb å bytte det røret. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 13, 2004 Opprinnelig postet av Christian Johnsen Da har du nok missforstått litt;) Det røret er for tilførsel......Retur røret sitter under turboen og går ned til bunnpanna. Ikke alverdens jobb å bytte det røret. Har nok misforstått ja. Men det skal skiftes, det vet jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 17, 2004 ...litt av hva andre har erfart, er det meget lurt å være ultra-super renslig når mann driver på med oljeslanger. Det finnes en god del saker i moteren som ikke liker rusk og skitt/papir eks; turbo og oljepumpe for å nevne noe. Dette er ting som fort blir dyrt å bytte;) Men jobben er ikke vanskelig, bare litt knotette å komme til kanskje. Lykke til Mvh Magnus 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 18, 2004 Litt knotete var det ja.. Spes på den ene siden.. Men det gikk greit, og det er nå skiftet ut. Det gamle var seriøst nesten tett!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...