Clutchpedal returnerer ikke

Anbefalte innlegg

Har en Touran som clutchpedalen ikke returnerer på hver gang. Det er litt periodisk feil, men som regel er feilen lett å fremkalle når det er kaldt ute. De har klart å få fram feilen på verkstedet, og de har hatt den inne en del ganger nå, men feilen kommer alltid tilbake. De har nå byttet pumpa som skal skyve ut pedalen igjen, pumpa til girkassa, slanger og ventiler i mellom pumpene, utløserlager og clutch, fortsatt er feilen der.

Var senest å skulle hente ut bilen igjen i dag, men etter å ha kjørt en liten runde på området der så kom feilen tilbake. Virket som de ikke var helt sikre på hva det kunne være nå siden de har byttet de delene som kunne ha noen innvirkning på feilen.

Er det noen som har noe erfaring med lignende feil?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en Touran som clutchpedalen ikke returnerer på hver gang. Det er litt periodisk feil, men som regel er feilen lett å fremkalle når det er kaldt ute. De har klart å få fram feilen på verkstedet, og de har hatt den inne en del ganger nå, men feilen kommer alltid tilbake. De har nå byttet pumpa som skal skyve ut pedalen igjen, pumpa til girkassa, slanger og ventiler i mellom pumpene, utløserlager og clutch, fortsatt er feilen der.

Var senest å skulle hente ut bilen igjen i dag, men etter å ha kjørt en liten runde på området der så kom feilen tilbake. Virket som de ikke var helt sikre på hva det kunne være nå siden de har byttet de delene som kunne ha noen innvirkning på feilen.

Er det noen som har noe erfaring med lignende feil?

luftet clutchen da? nok bremseveske?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg regner med at de har gjort det... Bør vel være klar over at det skal gjøres?? Jobben blir utført på merkeverksted...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg regner med at de har gjort det... Bør vel være klar over at det skal gjøres?? Jobben blir utført på merkeverksted...

da er nok det gjort ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tregheter/skjeveheter i selve pedalen.. byttet på en A4 en gang med akurat samme prob. har du hatt en liten knirkelyd i pedalen? merkes ofte nå du kjører kø og trokker mye på pedalen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei jeg har ikke lagt merke til noen knirkelyder... Men jeg har ikke sett noe på dette, så jeg er ikke sikker på hvordan det ser ut. Men byttet du kun pedalen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fikk du låne caddyen fortsatt eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja jeg hadde ikke levert fra meg nøkkelen før jeg prøvekjørte min så jeg har caddyen ennå:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men jeg hadde jo selvfølgelig flyttet over alt av deler før jeg testkjørte så jeg måtte jo flytte alt tilbake etterpå: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har bytta trykk plate på ene bilen på jobben en gang pga samme problem. var skade på fingerne i trykkplata. bytta først både giversylinder og slavesylinder uten at det hjalp å da var det bare å rive ut kassa. mulig dette er årsaken?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm.. det er jo trykkplata som skyver pedalen tilbake igjen, så om clutchpedalen er som den skal, og ikke henger i noe når det er kaldt e.l. så ville jeg vel nesten tro problemet lå der.. snodig at merkeverkstedet ikke har bytta den men alt annet :confused:

Ikke det at problemet trenger å ligge der

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått igjen bilen i dag, men fortsatt med feil. De har bestilt opp deler, så jeg skal levere inn bilen igjen på tirsdag :o Nå skulle de vist bytte begge pumpene samtidig og blåse rent alt av rør og slanger...

Så vi får vente å se om det blir noe bedre nå da...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytta de trykkplata når de bytta clutch? Regner med de gjor det, men kan jo vær greit å dobbeltsjekke det. Ser ikke helt behovet for å bytte slave- og masterpumpa en gang til....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Leverte inn bilen igjen i går tidlig. Det var jo meningen at de skulle bytte begge pumpene en gang til, men de hadde vistnok funnet luft i systemet, så det hadde luftet det masse og mente alt skulle være i orden.

Fikk igjen bilen i går kveld, og når jeg skulle dra på jobb i morgen tidlig så var feilen der igjen. : mad :

Så da var det bare å kjøre tilbake til verkstedet i dag tidlig og leverere bilen igjen.

Kjennes nesten ut som det er luft i systemet, for når feilen kommer, så er det mindre motstand når pedalen trykkes inn. Men nå skulle jo alt vært byttet så det burde jo ikke være luft i systemet?!?

Trykkplata er forresten byttet...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis de skal bytte slave og master igjen så burde de nesten ta på seg kostnadden pga. det er i så fall drøy fisking og om det skulle vise seg å være en av de nye som har feila så kan det lukte litt, noe det uansett gjør, ugler i mosen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke betalt en krone for noen som er byttet ennå, og det blir heller ikke aktuelt å gjøre det. Alt har gått på garantien, men det er kjedelig å dra fram og tilbake hele tiden. Blir så mye styr: rolleyes

I dag var det 7 gangen jeg leverte bilen for samme feil...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, godt å høre, men minner jo litt om mennesklig feil, hehe. Ikke av type bruker, men av reperatør :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde med meg reperatøren ut på prøvetur i dag, og han syns nok det var litt kjipt og kjedelig at jeg var tilbake igjen... Men så lenge de for fikset det så er jeg fornøyd jeg:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og nå er alt blitt mye bedre tenker jeg ... :glad:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

.... nei: bh :

Kom ikke så langt i går før feilen var tilbake. Så da blir det en tur tilbake over nyttår.

De hadde byttet slangen som går fra bremsevæskebeholderen og ned til pumpa fordi denne hadde blitt morken innvendig og de trudde kanskje det var den som gjorde at det blei luft i systemet. Så når jeg ringte de i går og fortalte at feilen var der fremdeles så skulle de bytte begge pumpene igjen når jeg leverer den inn igjen, i tilfelle det hadde fulgt med noen biter av den slangen og ned i pumpene...

Så da blir det bare å krysse fingrene igjen, nå for 8.gangen : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, Daniel, føler jeg må fortelle folk der ute at nå er det i orden, ikke sant? Er jo dårlig gjort av deg å ikke fortelle folket at tingene nå er i orden.

Feilen lå faktisk i enn oppfliset slange (innvendig) i fra bremsevæskebeholderen og ned til clutchpumpe. denne var jo tidligere funnet feil på og skiftet, men trolig lå det noe ulumskheter etter slangen igjen i systemet. Sist skiftet vi slangen igjen, samt begge pumpene-og nå er det i orden. Dette er første og eneste gangen jeg har vært borti en slik feil..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det er sant det. Ting er i orden igjen nå. Har hatt bilen i 2 uker uten at det har vært noe feil med clutchen så det virker som de har funnet feilen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm..:) og det går strålende fortsatt ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.