rs2 bruker vann og ryker hvitt?

Anbefalte innlegg

har fått tett alle slanger på bilen og legger merke til mye hvitrøyk fra eksos og at motoren bruker vann: rolleyes

 

det er ikke tegn til olje i kjølevannet eller kjølevann i oljen.

så spørsmålet mitt da er, er det toppen som har sprukket? eller er det topp-pakningen som har røket?

toppen er byttet på bilen p.g.a sprukket før. og har en mistanke om at forgje eier har kjørt bilen hardt før motor er driftsvarm.

så noen som har et innspill om jeg må bytte toppen eller bare planere den som er å bytte topp-pakning?

 

motor er ADU med 3B topp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg trodde min toppakning var gåen, men 2,2 skal ryke hvitt som bare pokker av en eller annen grunn. Har du sjekke after run pumpa, det var den med meg som lakk. Ta den bort og sett på et bend. Trenger ikke after run pumpa og du ikke kjører med huet i ræva:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg trodde min toppakning var gåen, men 2,2 skal ryke hvitt som bare pokker av en eller annen grunn. Har du sjekke after run pumpa, det var den med meg som lakk. Ta den bort og sett på et bend. Trenger ikke after run pumpa og du ikke kjører med huet i ræva:)

 

hmm. har ikke sjekka denne pumpa. men syns fortsatt bilen ryker mye og det lukter søtt av eksosen.

min gamle s2 3B røk ikke slik i hele tatt. derfor jeg syns dette er noe merkelig: klø :

 

men skal sjekk denne elpumpa å se etter lekasje ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lukter det søtt av eksosen er det vel en "grei sak" da kommer det kjølevann ut. dvs enten toppakning eller topp.

Kontakt meg på msn du om du trenger topp.

 

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har fått tett alle slanger på bilen og legger merke til mye hvitrøyk fra eksos og at motoren bruker vann: rolleyes

 

det er ikke tegn til olje i kjølevannet eller kjølevann i oljen.

så spørsmålet mitt da er, er det toppen som har sprukket? eller er det topp-pakningen som har røket?

toppen er byttet på bilen p.g.a sprukket før. og har en mistanke om at forgje eier har kjørt bilen hardt før motor er driftsvarm.

så noen som har et innspill om jeg må bytte toppen eller bare planere den som er å bytte topp-pakning?

 

motor er ADU med 3B topp.

 

Ta en kompresjonstest. Bruk en liten lommelykt og inspiser toppen av stemplene. Et brennkammer som brenner kjølevann vil ofte være veldig rent, pga damprenseeffekten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var borti at det omtrent veltet store røykskyer av hvit damp bak en 200 20v en gang. Her var det turboen som var synderen, byttet den og problemet forsvant stort sett..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta en kompresjonstest. Bruk en liten lommelykt og inspiser toppen av stemplene. Et brennkammer som brenner kjølevann vil ofte være veldig rent, pga damprenseeffekten.

 

ok. kan dette også ses på tennpluggene? eller må jeg se ned mot stemplene?

 

ser en nevner turboen her. kan vannkanalen inne i turboen være ødelagt da? at det lekker vann inn i eksoshuset? eller burde bilen brukt olje og da?

men det varierer jo hvor mye hvitrøyk det er og. av å til når den er varm så er den helt fin, uten hvitrøyk.

 

dette jeg syns er så merkelig: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok. kan dette også ses på tennpluggene? eller må jeg se ned mot stemplene?

 

ser en nevner turboen her. kan vannkanalen inne i turboen være ødelagt da? at det lekker vann inn i eksoshuset? eller burde bilen brukt olje og da?

men det varierer jo hvor mye hvitrøyk det er og. av å til når den er varm så er den helt fin, uten hvitrøyk.

 

dette jeg syns er så merkelig: klø :

 

du skrur av pluggene ja. og så ser du rett ned på stempelet. Er det i orden skal det være et sotlag på stempelet. vist det er som espen sier helt blanke eller rene stempel er det nokk vann som går i forbrenningen. Men når forrige eiger byttet topp. Ble denne planet da? Er den litt skev vil den nye toppakningen holde en liten stund, men vil etter litt begynne å lekke. har hatt samme problem på A4`en. Blei til jeg skiftet hele motoren jeg da men:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var en voldsom hvitrøyk av den 200'en med gåen turbo ihvertfall. Kjølevæskenivået sank ikke mye og det gikk ikke noe olje å snakke om, men spesielt på tomgang veltet det ut damp. Vet ikke helt hvordan det er mulig, men sånn var det ihvertfall.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var en voldsom hvitrøyk av den 200'en med gåen turbo ihvertfall. Kjølevæskenivået sank ikke mye og det gikk ikke noe olje å snakke om, men spesielt på tomgang veltet det ut damp. Vet ikke helt hvordan det er mulig, men sånn var det ihvertfall.. :)

En 200 20V har vel vann og oljekjølt turbo,kunne vært sprekker i senterhuset da..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

toppen ble byttet og overhalt, samt planert for et halvt år siden på verksted med kviteringer. men har ikke lyst å bytte motor:P men har en sprekkfri topp liggende som kan brukes. skal undersøke stempler og plugger i morgen. om dette er sot på, kan det være en tetning i turbo som gjør at vannet lekker ut i eksoshus da? eller ville det ha blandet seg med olje slik at bilen brukte olje og vann? bilen bruker nemlig ikke olje.

noen som har en rs2 turbo jeg kunne kjøpt for å teste foresten?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

toppen ble byttet og overhalt, samt planert for et halvt år siden på verksted med kviteringer. men har ikke lyst å bytte motor:P men har en sprekkfri topp liggende som kan brukes. skal undersøke stempler og plugger i morgen. om dette er sot på, kan det være en tetning i turbo som gjør at vannet lekker ut i eksoshus da? eller ville det ha blandet seg med olje slik at bilen brukte olje og vann? bilen bruker nemlig ikke olje.

noen som har en rs2 turbo jeg kunne kjøpt for å teste foresten?:)

 

Meg bekjent så er det bare olje som tetter på turbinakslingen mot eksoshuset..

Vannkjølinga "passerer" bare oljekjølingsdelen,skulle det lekket ut der må det være sprekker..

Går vannet i olja skulle jo du ha merka det relativt fort..: rolleyes

Men som Espen sier,er det gullrent i en sylinder er det pakning eller sprekk i topp..Har du kjørt med dette over tid,går det også utover kompresjonen.Og da er det fare for at du må opp med stempel og desverre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meg bekjent så er det bare olje som tetter på turbinakslingen mot eksoshuset..

Vannkjølinga "passerer" bare oljekjølingsdelen,skulle det lekket ut der må det være sprekker..

Går vannet i olja skulle jo du ha merka det relativt fort..: rolleyes

 

ok. skjønner. da er det nok toppen eller topp-pakninga som er synder...

er ikke tegn til vann i oljen eller motsatt. så da må vannet mest sannsynlig komme inn eksosen da, ved pakning eller kanal?: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok. skjønner. da er det nok toppen eller topp-pakninga som er synder...

er ikke tegn til vann i oljen eller motsatt. så da må vannet mest sannsynlig komme inn eksosen da, ved pakning eller kanal?: rolleyes

Enten eller,vanskelig å si før du har trykktesta topp :) Mulig det er flere her som har hatt samme problemet..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke 5'erne kjent for å samle kondens og ryke en del på vintern? Min ryker i alle fall godt når det er kaldt, og motoren er kald, men har ingen tegn på at noe skulle være galt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke 5'erne kjent for å samle kondens og ryke en del på vintern? Min ryker i alle fall godt når det er kaldt, og motoren er kald, men har ingen tegn på at noe skulle være galt.

 

Min er akkurat lik, ryker endel hvitt når den nettop er startet opp, men jeg tror ikke jeg har gåen topppakning eller sprekker i toppen.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min er akkurat lik, ryker endel hvitt når den nettop er startet opp, men jeg tror ikke jeg har gåen topppakning eller sprekker i toppen.. :)

 

det kan jo være det. men min bruker jo vann i tillegg. fylte opp maks på ekspansjonstanken på tirsdag og i går natt på vei hjem fra jobb fikk jeg varsel om lite kjøleveske i systemet. sjekka ekspansjonstanken og der var det det omtrent ingenting. da har bilen blitt brukt 20km tur retur jobb: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En 200 20V har vel vann og oljekjølt turbo,kunne vært sprekker i senterhuset da..

 

Ja, men vannkjøling på turbo har jo alle femmerne hatt siden ca. 1986. Jeg skjønner ikke helt hvordan den turboen kunne gjøre det der, men sånn var det ihvertfall.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.