2.5 tdi 00mod, service fulgt, ok kjøp?

Anbefalte innlegg

Hei,

driver å kikker litt på en bil, men så har den jo denne 2.5 tdi motoren. Denne har jeg fått meg at ikke er så god.

km-stand er 270k det er byttet registerreim/tannreim og dieselpumpe på 235k, toppakning/kammer er byttet for 2-3 år siden ca 50k. Bilen har også komplett servicehefte.

Tror dere denne motoren fortsatt har endel liv igjen?:confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil tro det ja, selv om km standen var høy har den nok mange km igjen ennå. Når kammer og diesel pumpe er byttet er jo de største kostandene tatt. Er turboen byttet? Den koster vel fra 5000 og oppover. Den står på toppen av motoren, så en kommer greit til den. Er det manuell eller tiptronic?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Turbo byttet er jeg usikker på om er foretatt. Det er manuell på denne, det er vel en fordel? Har jo leste at tiptronic kassen med evigvarende olje også kan være litt skummel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du penger på bok og god råd , kjøp 2,5 TDI V6!

Hvis ikke, la vær!

Hilsen X-Møller mek.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Turbo byttet er jeg usikker på om er foretatt. Det er manuell på denne, det er vel en fordel? Har jo leste at tiptronic kassen med evigvarende olje også kan være litt skummel.

Okei, det at den er manuell er en stor fordel ja:) Servicene er fulgt ja, er det longlife olje som er brukt eller "vanlig"? Fordel om det er "vanlig" på denne motoren:) Jeg hadde nok kjøpt, men jeg er nok innhabil siden jeg har en slik bil selv. Men er utrolig fornøyd med draget og komforten i den:) Er det 180 eller 150 hesteren?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg hadde ikke turt det. har sett for mye problemer med disse motorene i det siste.. Det tryggeste er å la være...Det er mitt råd!: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg hadde nok og kjøpt ,men eg er og litt innhabil siden eg har samme motoren i min:p.

mulig eg er teit ,men til tross for nylig stor reprasjon på min så er det ingen andre biler som frister hadde eg solgt så hadde eg nok endet opp med nyere bil med samme motoren : flau :

fantastisk drag og kjørekomfort i disse bilene/motorene: rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motoren har nok en del liv igjen, ja.

Så lenge kammer og pumpe er skiftet så går den lenge. Neste er turbo, om den ikke er skiftet.

Men sylindre, lagre, ventiler, etc virker å være ok kvalitet. Har åpnet og demontert noen få slike, og det er lite slitasje å finne.

Kan være problemer med lekkasjer flere steder på disse, bakenforliggende årsak er tett veivhusventilasjonsfilter.

Min har gått 340 og fungerer utmerket det året jeg har hatt den. Har tidligere fått kammer og pumpe. Det er intet som viser tegn på kmstanden, hadde det stått 150 på teller så ville det vært troverdig.

Bilene er jo gode å kjøre, men dyre å reparere om det skulle bli behov for å sette den på verksted.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.