#1 Skrevet Desember 11, 2008 Bilen (Audi A4 1,9 tdi Quattro) Er importert i 2003. Fra selger får jeg oppgitt at det er en 2000 modell, og i vognkortet står det at den er førstegangsregistrert i oktober 2000, men på møller påstår de hardnakket at det er en 2001 modell. Ut ifra chassinr tror jeg. I vognkortet står det at den er en A4 Quattro PD (PD = pumpedyse?) Kjøpte bilen i den tro at det var en 110 hk tdi, var det jeg fikk opplyst. Men nbs og mekonomen sier det er 115 pd? Det stemmer forsåvidt med avlesningene i vagcom på 334 nm. Motorkode ATJ tror jeg. Håper forsåvidt at både møller og Nbs har rett: rock : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 11, 2008 Vegvesenet og VAG har litt forskjellig syn på årsmodell. Vegvesenet bruker registreringsår som utgangspunkt for årsmodell, mens VAG som regel starter modellåret rundt august året før. F.eks er alle biler produsert etter august i år 2009-modeller. Du har nok en ATJ-motor på 115hk ja, fikk ikke 110 tdi på disse bilene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 11, 2008 Hei Send meg chassisnr på pm så kan jeg finne ut korrekt motorkode og årsmodell 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 11, 2008 Det tiende sifferet i chassisnummeret ditt forteller hvilken årsmodell bilen din er. Står det et 1 tall er det en 2001 modell, står det en Y er det en 2000 modell. Motorkode står på en klistrelapp på toppen av regreimdekselet, på klistrelapp i serviceheftets første side og på klistrelapp i reservehjulsbrønnen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...