Hvordan merker man at foringer (bak) er gåene?

Anbefalte innlegg

Hvordan kan dette merkes?

Regner med det ikke er mulig å se med det blotte øye, men er det noe spesielt jeg kan gjøre når jeg kjører for å avdekke dette?

Gjelder hovedsaklig bak.

Haster litt!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, jekk opp bilen bak og vri og vend på hjulene med handmakt, er di dårlige så merker du nok det ;)

Foringer er da ikke di dyreste delene på bilen å få byttet heldigvis.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis du kjører over fartsdumper og det klinker og klunker, evt knirker godt i tillegg, kan det være på tide og bytte. Ellers som tor sier, jekk opp og riks på hjulet, da kjenner du lett slark :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal se om jeg får mulighet til å jekke opp, evt får jeg tar fartshumptrikset.

Noen flere? Helst så enkle så mulig, litt begrenset med muligheter på en visning av bil..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo legge til at hvis du syns bilen virker nervøs på vinterstid, kanskje vinglete så har jeg funnet ut at det er et sikkert tegn på at man bør gå over understellet :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kilometerstand og alder er også en god pekepinn på om foringene burde byttes eller ikke. Gummi brytes ned over tid (UV stråling og ved mekanisk slitasje), så det er ofte en sammenheng. Såklart "ungdomskjøring" gir mer mekanisk slitasje enn når mormor kjører til butikken for å handle mat og betale med småmynter...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis man må skifte er det jo og et godt tips og bytte til polyforinger :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips - disse skal byttes!

Møller tar 2300-2500 for å bytte dette - regner med det er noe billigere på et annet ikke-merkeverksted?

Lønner det seg å handle foringer selv? Bilen kjøres i Kari Nordmann-stil - er det poeng med polyforinger?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.