Anbefalte innlegg

Hvor mange millimeter er en original S2,S4,S6 2.2T wastegate?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilke mål er det du mener?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av John Fredrik Hansen

Diameter på stempel f.eks?

 

Da begynner jeg med 37mm

og 10mm tykk "aksling"

 

(flask for deg, siden jeg tilfeldigvis har den i 50 deler nå ;))

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørtes tøfft ut.Puslespill for viderekommende.....

 

Takker!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare si ifra hvis du skulle trenge flere mål!

 

Kan legge til den "skiva" som stemplet stopper i og ligger ned mot eksos manifolden er: 34mm i inner diameter og 51 helt i ytter diameter. Og monteringshullet for denne på W.G er 52mm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Hans Petter Nordbye

Da begynner jeg med 37mm

og 10mm tykk "aksling"

 

(flask for deg, siden jeg tilfeldigvis har den i 50 deler nå ;))

Hei!

Mens du har den i biter, hvor mye slark er det i "akslingen"? Har hatt min egen fra hverandre, + en brukt jeg har i reserve (er i biter enda), de kjentes ganske slarkete/slitte ut begge to. Men det skal kanskje være en god klaring der? Har spurt andre, men ingen som kan gi helt godt svar. Finner ikke noen som kan ta på seg å overhale WG'en heller. (Ny er ganske dyr, mener det var ca 18000 sist jeg sjekka)

PS unnskyld at jeg låner tråden John Fredrik :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må vel gå bra det skjønner du.Er jo info jeg kan ha bruk for du spør om der.

 

Har ett spørsmål til:

 

Andre typer wasrtegater som det står at er f.eks 42mm,er det diameter på stempel?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Leif-Helge Kolstadløkken

Mens du har den i biter, hvor mye slark er det i "akslingen"?

 

Det er litt slark i min også. Men det er vel fordi at det ikke er noe smøring på det. Har vel noe med høy tempratur på eksosen det.

Det jeg greier å måle med mitt skyvelære er kanskje 0.2~0.25mm slark når jeg beveger akslingen frem og tilbake. Med dett er bar målt med det blåtte øyet. Hadde jeg kanskje hatt et micro meter ville resultatet blir .05~0.20mm?????

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Hans Petter Nordbye

Det er litt slark i min også. Men det er vel fordi at det ikke er noe smøring på det. Har vel noe med høy tempratur på eksosen det.

Det jeg greier å måle med mitt skyvelære er kanskje 0.2~0.25mm slark når jeg beveger akslingen frem og tilbake. Med dett er bar målt med det blåtte øyet. Hadde jeg kanskje hatt et micro meter ville resultatet blir .05~0.20mm?????

...ned i kjellern og måle...

Ca samme resultat hos meg, tok flere målinger, varierte fra 0,2 til 0,3 mm målt med skyvelære. Da har vi samme slitasje ser det ut til.

 

Er nok til at det lekker mye luft her ved trykktesting. Men med motor i drift og med gasspådrag vil det vel være trykk både fra luftside og eksos side, hvis disse trykkene er nogenlunde like vil det utligne hverandre og det blir ingen luftlekkasje i praksis. Skulle vært ok og prøvd med en WG i topp stand for å se om det ble forskjell..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.