#1 Skrevet Desember 11, 2008 Hei. Driver på med en 100quattro som ikke vil starte når den er blitt varm! Dette er jo den gode gamle k-jet maskinen på 136hk Tomgangen er også litt lav! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 11, 2008 Lukter det jævlig med bensin å eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 11, 2008 Tja du spør godt. Må sjekke det. Hva kan det være? Bensinmengdefordeleren, tomgangregulatoren, tenninga ++ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 11, 2008 Hadde samme problemet på min 90.. Dvs den startet, men var veldig tungstarta.. Det kan være noe sånt som dysetettinger. Når bilen er kald får den bensin gjennom kaldstartdysa og vil da fyre.. Men når den er varm slår jo ikke den inn, men om da tettingene er dårlige på dysene vil trykket lekke, og du sliter med å starte.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 11, 2008 Hadde samme problemet på min 90.. Dvs den startet, men var veldig tungstarta.. Det kan være noe sånt som dysetettinger. Når bilen er kald får den bensin gjennom kaldstartdysa og vil da fyre.. Men når den er varm slår jo ikke den inn, men om da tettingene er dårlige på dysene vil trykket lekke, og du sliter med å starte.. Aha, er med på den. Altså at kaldstartdysa (den blåe) lekker bensin inn i innsuget? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 11, 2008 Aha, er med på den. Altså at kaldstartdysa (den blåe) lekker bensin inn i innsuget? Kanskje jeg bomma litt når jeg skrev. Dysetettingene til sylinderne.. Hvis de er dårlig lekker trykket ut.. Når den er kald får den jo endel bensin gjennom kaldstartdysa... Så da fyrern.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 11, 2008 njæææ, trur du det? di svarte små gummiringene? Tja, men det er vel ikke noe trykk i innsuget som gjør at det lekker bensin. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 11, 2008 Jeg ville satsa på tempføleren for kaldstart funksjonen jeg... Fungerer den ikke så vil kaldstartdysa sprute in bensin når motoren er varm. Da blir det for mye bensin og den vil ikke starte. Mener det er den to polede tempføleren. Husker ikke helt hvor den sitter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 11, 2008 Jeg ville satsa på tempføleren for kaldstart funksjonen jeg... Fungerer den ikke så vil kaldstartdysa sprute in bensin når motoren er varm. Da blir det for mye bensin og den vil ikke starte. Mener det er den to polede tempføleren. Husker ikke helt hvor den sitter. Kaldstartfunksjonen på disse er en stor klump som sitter intil motoren og føler temp'n pga det.. Så er ikke noe sensor som føler der. Går bare et rør opp til kaldstartdysa, samt at et at rørene fra bensinmengdefordeler'n går ned til kaldstart"klumpen" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 11, 2008 problemet her er at bilen suger falsk luft mellom dysetetningene og bakelyttforingene i toppen..koster ikke mange 100 på møller!.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 12, 2008 Kaldstartfunksjonen på disse er en stor klump som sitter intil motoren og føler temp'n pga det.. Så er ikke noe sensor som føler der. Går bare et rør opp til kaldstartdysa, samt at et at rørene fra bensinmengdefordeler'n går ned til kaldstart"klumpen" Ok, tenkte på KE-jet jeg Men da er det vel bare å bytte den "klumpen" da. Men en føler er vel en sensor, eller hva 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 12, 2008 Problem med start på varm motor kan også skyldes heat soak på startermotoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 12, 2008 Kaldstartdysen aktiveres elektrisk gjennom en temperatursensor bakpå toppen og har ingenting med klumpen nede på motoren å gjøre. Den klumpen nede på motoren er en oppvarmingsregulator som justerer bensinmengden i forhold til motortemperatur. Denne har også tilkoblet en vakuumslange, prøv å suge i denne slangen for å se om regulatoren holder vakuum. Prøv også å koble fra den blå kontakten på kaldstartdysen og se om problemet forsvinner, i så fall er det temperatursensoren til kaldstartdysen som er defekt slik at den gir for mye. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 12, 2008 Kaldstartdysen aktiveres elektrisk gjennom en temperatursensor bakpå toppen og har ingenting med klumpen nede på motoren å gjøre. Den klumpen nede på motoren er en oppvarmingsregulator som justerer bensinmengden i forhold til motortemperatur. Denne har også tilkoblet en vakuumslange, prøv å suge i denne slangen for å se om regulatoren holder vakuum. Prøv også å koble fra den blå kontakten på kaldstartdysen og se om problemet forsvinner, i så fall er det temperatursensoren til kaldstartdysen som er defekt slik at den gir for mye. Åja, trodde ikke det var sånn det funka jeg Da er det bare å skyte meg, som tok feil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 12, 2008 Åja, trodde ikke det var sånn det funka jeg Da er det bare å skyte meg, som tok feil Mikkel haha... mulig jeg har rett allikevel da Da er det bare å ta av kontakten til kaldstartdysa di når motoren er blitt varm, det er litt knot men det går... Starter den fint da, så vet du at det er føleren til kaldstart dysa som er defekt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...