#1 Skrevet Desember 12, 2008 Jeg har bygd om min audi s4 2.2tq 93mod fra automatgir til manuellgir. Jeg plages med at bilen går i sikkerthetsmodus. Da jeg setter på tenningen så lyser den i park. Når jeg starter bilen så lyser det i alle girintervalllysene på dashen. Bilen lader da kun 1.4bar på turboen. Med atmosfære trykk vel å merk. Noen som vet om det er noe jeg må koble om får å få det til å fungere? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 12, 2008 Motorstyringen din tror sansynligis at du fremdeles har automat og at det er noe feil med denne. Mulig du må bytte ecu eller omkode den på ett vis. Har egentlig ikke peiling på hvordan motorstyringene i disse bilene virker eller hvor avanserte de er med tanke på komunikasjon mellom gearkasse og ecu, men siden du får opp alle gear samtidig i dashen så får nok også ecu-en den samme informasjonen på et vis. Send en Pm. til Cato Andersen Tror han har litt peiling på 2,2 s4/s6 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 12, 2008 Motorstyringen din tror sansynligis at du fremdeles har automat og at det er noe feil med denne. Mulig du må bytte ecu eller omkode den på ett vis. Har egentlig ikke peiling på hvordan motorstyringene i disse bilene virker eller hvor avanserte de er med tanke på komunikasjon mellom gearkasse og ecu, men siden du får opp alle gear samtidig i dashen så får nok også ecu-en den samme informasjonen på et vis. Send en Pm. til Cato Andersen Tror han har litt peiling på 2,2 s4/s6 Ja regner med det er noe med motorstyringen. Men skal jo gå å koble bort ifra denne slik at den blir lurt eller noe sånt. Er jo flere som har bygd om å har aldri hørt om noen som har denne feilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 12, 2008 Ja regner med det er noe med motorstyringen. Men skal jo gå å koble bort ifra denne slik at den blir lurt eller noe sånt. Er jo flere som har bygd om å har aldri hørt om noen som har denne feilen. det jeg har hørt er at du må jorde ene ledningen til kassen for å lure hjernen at bilen står i park. men dette har du vel gjort? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 12, 2008 Og om det ikke er gjort koble ifra styrenheten til automaten. Det med jording for å lure hjernen er vel bare for og få startet opp.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 14, 2008 har lurt den for å få start ja.. men bilen finner ut at det er noe galt med girkassen siden den lyser i alle girene når bilen starter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 16, 2008 ingen som vet hva som jeg må gjøre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 30, 2008 Hey! Hvordan gikk dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 1, 2009 gikk ganske grett å skifte.. Brukte vel ca 12 timer på jobben. Men vi var jo 2 stk og sto på et verksted. Kassen funker bra den, men sliter litt med å få nok turbotrykk. Trudde først det var at bilen gikk i nødmodus pga girkassen, men har nå fått 1,7bar på målern i bilen. Så må være noe annet som er galt. Før fikk jeg mye mer trykk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 1, 2009 Jeg har bygd om min audi s4 2.2tq 93mod fra automatgir til manuellgir. Jeg plages med at bilen går i sikkerthetsmodus. Da jeg setter på tenningen så lyser den i park. Når jeg starter bilen så lyser det i alle girintervalllysene på dashen. Bilen lader da kun 1.4bar på turboen. Med atmosfære trykk vel å merk. Noen som vet om det er noe jeg må koble om får å få det til å fungere? Fant du ut hva det var som var problemet? Hva gjorde du med jording til kassen? Jeg satte min i park før jeg startet demontering, men er litt usikker på om dette hjelper når jeg skal starte bilen igjen... Satser litt på å bli ferdig med jobben i dag... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...