Anbefalte innlegg

Jeg har en 2002 Passat TDI 4M, hvor jeg nettopp byttet div lenkearmer, hjullager, skiver og drivknuter foran. Problemet nå er at abs konsekvent slår inn ved oppbremsing (uansett føre, og også ved lett oppbremsing) når hastigheten kommer under ca 15 km/t. Da lyser av og til varsellampen for abs/esp en stund etterpå, men ikke alltid.

Hadde først mistanke til at abs ringene på de uoriginale drivknutene fra NBF var synderene, ettersom det står på hjemmesiden at ringene skulle flyttes over fra de originale. Dette visste jeg ikke, så jeg lot de som satt der være på. I følge NBF er dette ikke problemet.

Hva mener dere? Kan det være ulik tanning på de originale og de uoriginale?

Andre muligheter? Jeg tror ikke sensorene fikk seg noen karamellos heller under skruingen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk ei gummiklubbe e.l og slå sensorene foran inn i fjørbeinet igjen. De har 99% sikkert sklidd litt ut om du har banka litt i bremseskivene e.l ved demontering. Skal veldig lite til før du får feilen du beskriver.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, så de sitter såpass løst? Da skal jeg gjøre et forsøk i dag. Takk for svar, rapport følger! :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Suksess!

Takk for hjelp. :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.