Anbefalte innlegg

Mulig å bytte disse uten å ta av topp???Holder det med å demontere register og kamaksler?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta ut kammene, plukk ut ventilløfterne. Ta av de to kjegle-halvmåneformede "holderne" på hver ventil, ta av øvre fjærsete, fjær(er), nedre fjærsete. Så er det bare å dra av ventiltetningen med ei egnet tang :)

I samme slengen bør det nevnes at du må ha noe å presse ned øvre fjærsete med for å få av de halvmånekjeglene. I tillegg må du ha noe som hindrer ventilen å ramle ned i sylinderen. Og så er det vel unødvendig å minne på at fjærene er sabla stramme og kan sende fjærseter og kjegler til nye skjulte steder i garasjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

He,he akkurat.Nei har en kamerat som er bilmekaniker som har utstyr for slike operasjoner,det var liksom det om det gikk å bytte de uten å skru av topp vi lurte på.

 

Takker for tipsene!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av John Fredrik Hansen

He,he akkurat.Nei har en kamerat som er bilmekaniker som har utstyr for slike operasjoner,det var liksom det om det gikk å bytte de uten å skru av topp vi lurte på.

 

Takker for tipsene!

Det går fint, har akkurat gjort det samme selv. Du må imidlertid ha tilgang på trykkluft og sette trykk på den sylinderen du jobber på. Å få på plass igjen de to låsene over retaineren uten trykkluft er bortimot umulig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.