Anbefalte innlegg

hei er det noen her som kan hjelpe meg.:)audi s6 95 mod med aan motor.Har lekasje på servo slange , banjo koplinger på begge ender går imellom servopumpe til akkumulatoren BOMBA. har bestilt på møller å fått feil slange 2 ganger. Dem finner slangen jeg skal ha. Nå suger den inn luft i servo oljen å bremsepedal blir hard. Ingen feil melding på vagcom. Er det noen som kan hjelpe meg.:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville først forsøkt å ta med slangen til en spesialbutikk for hydraulikk.

Her i Moss er det en som heter Slangeservice.

Disse kan ofte lage det du trenger.

Dvs de har slange som metervare og klemmer på de koblingene du trenger.

Bare greit å vite hvor stort trykk det er i systemet slik at de presser koblinger med riktig trykk og bruker riktig slange. (hvis jeg ikke husker helt feil her er vel trykket i den slangen ca 100bar)

Det bruker ikke koste mer enn et par hundrelapper.

Samme med bensinrør og lignende.

Hadde en MB124 med rustet bensinrør fra bak førersetet og bakover.

Bertel O Steen hadde bare helt rør fra motor til tank til en pris på ca 3000,-.

Jeg dro til Slangeservice og kjøpte rør og unionkoblinger for en hundrelapp og saken var løst: smil :

Så som oftest lønner det seg å få laget det man trenger;).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

TESS fikser detta...ta av slangen og ta den med til TESS,så presser dem en ny og helt lik slange=o)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk pressa min på TESS, og det funka fint. Han fant en slange med telfon inni. Litt dyr, men LANGT fra det Møller skal ha for den. Brukte også de originale banjokoblingene. :)

Det er forøvrig 120 Bar ut fra servopumpa.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått laget meg ny servo slange , men nå har jeg problem med å få ut all lufta i systemet. Er det noen som har ett tips:)mvh stig rune

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Supert at du fikk ordnet ny slange :-) For å lufte skal det være nok å åpne lokket på beholderen og vri rattet noen ganger hver vei.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke værre enn det Roy forklarte over :)

Hva måtte du ut med for denne slangen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.