snodig problem Xenon lys Passat 3BG!! erfaringer??

Anbefalte innlegg

En kompis opplever noen snodige problemer med xenon lysene på bilen (orginale). Av og til virker ikke lyset på ene eller andre siden. Noen ganger kommer det på, men har totalt feil lys-farge. Av og til veldig blått noen ganger mere lilla preg. Dette veksler også på høyre og venstre hovedlys helt tilfeldig.

Er og noe mystisk med blinklys. Alle blinklys virker, men blink-hastighet er som om det manglet en pære. Dette er også sporadisk.

Noen som har erfaringer med tilsvarende?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje ikke helt tilsvarende, men hos meg detter turteller og speedometerviser helt i bunn, så raskt opp igjenn idet jeg setter på fjærnlysa.. dette skjer 1 av 15 ganger.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få lest ut feilkoder,forskjell i farge på pæra er som regel pæra som er dårlig,at pæra kommer og går kan skyldes den er deff.kan også være feil i styreenheter så veldig greit å få lest ut feilkoder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er pæra som er iferd med å ta kvelden. da blir det litt mer lilla preg på pæra. be han bytte pærene så er nok problemet borte :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jepp, skal ta en diag ila uka. Så får vi se. Men er sikkert pære. Bare litt snodig at begge skulle ryke samtidig..

Noen tips ang hvor handle, foruten hos VAG!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som pæra er i ferd med og gå ja, var slik både på Skodaen min og BMW`n til en kamerat før pæra gikk, ble rosa skjær i lyset og blinket. Men rart at det veksler side da, det skjedde ikke hos meg...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jepp, skal ta en diag ila uka. Så får vi se. Men er sikkert pære. Bare litt snodig at begge skulle ryke samtidig..

det er ganske så vanlig. ettersom dem har stått i like lenge. men, når man først bytter er det smart å bytte begge grunnet farge på lysen etterpå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg byttet på Passaten vår tidliger i høst, og sjekket litt rundt, og da var det billigst hos VAG. Betalte vel ca 1000 kr for pæra med klubbrabatt. Mekonomen var iallefall dyrere, og andre steder hadde de ikke pære.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

knaskje billigst fra ebay? Osram/phillips pærer annbefales,sånn kina pærer fungerer dårlig i lengda forhold til de pærene

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er billig med phillips pærer på ebay iallefall. audi forhandler i norge tar seg jo over dobbelt betalt av det som de koster hos audi i tyskland. Phillips/osram pærene er veldig bra.

Når pærene skifter farge på lyset er et tegn på at de begynner å bli dårlige, etter hvert blir det gult lys av de og da er de døde. Likegreit å bytte begge mens du er i gang. på ebay koster vel 2 phillips/osram ndre en det 1 koster her hjemme.

her er et eks:

http://cgi.ebay.de/2x-PHILIPS-D2S-XENON-BRENNER-BIRNE-4300-K-35W-85122_W0QQitemZ270314722455QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item270314722455&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1229%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C240%3A1318

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for info. Kjøpte nettopp to stk phillips D2S på ebay. ble rett over 700,- inkl frakt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kompis opplever noen snodige problemer med xenon lysene på bilen (orginale). Av og til virker ikke lyset på ene eller andre siden. Noen ganger kommer det på, men har totalt feil lys-farge. Av og til veldig blått noen ganger mere lilla preg. Dette veksler også på høyre og venstre hovedlys helt tilfeldig.

Er og noe mystisk med blinklys. Alle blinklys virker, men blink-hastighet er som om det manglet en pære. Dette er også sporadisk.

Noen som har erfaringer med tilsvarende?

For meg kan det kanskje også virke som om du har en jordfeil i blinkerne dine.. Mulig dette virker inn på de andre lysene dine også..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.