Luftfjæring (air ride) på 99 a6 quattro, hvordan er det og kjøre med?

Anbefalte innlegg

Hvordan fungerer egentlig dette med luft fjæring, jeg er vant med det fra Scaniaen men håper det er litt annerledes på en personbil...

 

Hvordan er det og kjøre med?

Kan man justere både høyde og stivhet slik jeg kan på andre justerbare senkesett?

 

Det ser jo ikke så helt forferdelig ut og montere...

 

jeg fant denne levrandøren, men det er sikkert flere http://www.luftfahrwerke.de/

 

Håper noen kan opplyse meg litt her ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke klart å finne understell til quattro hos GAS, men HPS har... Har ikke prøvd noen av de, men har fått med meg at airbagit sitt kit skal jeg ikke ha. (Kompiser med erfaringer)

Generellt sett får GAS sine sett mye skryt, blir omtrent som å kjøre på vanlig senkesett.

 

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hør med rune jacobsen på forumet.. han har vel det på sin a6

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel bare en ting og si..

Jeg er FORNØYD med G.A.S ...

Nå har jeg ruslet 70", med dette settet, i 3år...i -20 og +20...

 

Kjørekomf : Posetivt overasket...Blir som gule koni..med fjærer..

Går du på for hardt i svingene,, føles det som bilen " ruller" , virker som hjulen er

på tur "under" bilen... dette settet er HELT ok til vanelig bruk..V1 er det jeg bruker..

 

Er en viss fordel og vite litt om komponenter, før du begynner,,, jeg har blant annet

skiftet ventiler , Til industri ventiler,, mindre flow, da de orginale var for store...

Trege ventiler, fører til at bilen står og " husker opp og ned"..

 

Kan justeres fra kupe` ..Kjørehøyde ,har jeg ingen begrensing på..

 

Her veit jeg at Rune Jakobsen , her på forumet , kan ha noen gode råd til deg....:)

 

MEn V2 , V3 , V4..Sikker noget bedre...

Det kommer ann på hvor mye du skal koste i ett understell...;)

 

IKKE kjøp AIRBAGIT... med mindre du vil KJØRE Ferje....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

GAS er deilig å kjøre på! Hatt det på to biler :) helt nydelig!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel bare en ting og si..

Jeg er FORNØYD med G.A.S ...

Nå har jeg ruslet 70", med dette settet, i 3år...i -20 og +20...

 

Kjørekomf : Posetivt overasket...Blir som gule koni..med fjærer..

Går du på for hardt i svingene,, føles det som bilen " ruller" , virker som hjulen er

på tur "under" bilen... dette settet er HELT ok til vanelig bruk..V1 er det jeg bruker..

 

Er en viss fordel og vite litt om komponenter, før du begynner,,, jeg har blant annet

skiftet ventiler , Til industri ventiler,, mindre flow, da de orginale var for store...

Trege ventiler, fører til at bilen står og " husker opp og ned"..

 

Kan justeres fra kupe` ..Kjørehøyde ,har jeg ingen begrensing på..

 

Her veit jeg at Rune Jakobsen , her på forumet , kan ha noen gode råd til deg....:)

 

MEn V2 , V3 , V4..Sikker noget bedre...

Det kommer ann på hvor mye du skal koste i ett understell...;)

 

IKKE kjøp AIRBAGIT... med mindre du vil KJØRE Ferje....

 

Hvor mye cash må jeg regne med og punge ut for ett BRA kit? Med stor kompressor, ventil, etc.. alt jeg trenger..

 

Har ikke så mye peil. på dette, da jeg har hørt mye rart om luft og disse "ferdig" settene ikke er noe bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er helt feil, Bjørnar..Finnes mye bra sett der ute også..G.A.S f.eks er jeg veldig fornøyd med..Hatt det både på Poloen og har det nå på Jettaen..For versjon 1 til jettaen, så kom det på 23 000,- NOK med større kompressor, og største tanken. da hentet jeg settet over grensa og sparte momsen.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er helt feil, Bjørnar..Finnes mye bra sett der ute også..G.A.S f.eks er jeg veldig fornøyd med..Hatt det både på Poloen og har det nå på Jettaen..For versjon 1 til jettaen, så kom det på 23 000,- NOK med større kompressor, og største tanken. da hentet jeg settet over grensa og sparte momsen.. :)

 

Hva følger med i ett slikt kitt fra GAS? Følger det med alt av slanger, koblinger og ledninger. Og ikke minst en ordentlig beksrivelse av hvordan man kobbler opp alt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva følger med i ett slikt kitt fra GAS? Følger det med alt av slanger, koblinger og ledninger. Og ikke minst en ordentlig beksrivelse av hvordan man kobbler opp alt?

 

ALT du trenger,, Lekasje spray, og gjenge_tetting til og med...:)

 

Men, for Dan henning og meg var slangene bare søppel.., harde og ubøyelige omtrent..

Monterte andre slanger på min og Dan H sin,,.

 

Hilsen En som har ligget under bilen til Dan , mens han var på Jobb...: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg måtte jo finansiere denne galskapen ;) hehehe..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er helt feil, Bjørnar..Finnes mye bra sett der ute også..G.A.S f.eks er jeg veldig fornøyd med..Hatt det både på Poloen og har det nå på Jettaen..For versjon 1 til jettaen, så kom det på 23 000,- NOK med større kompressor, og største tanken. da hentet jeg settet over grensa og sparte momsen.. :)

 

ALT du trenger,, Lekasje spray, og gjenge_tetting til og med...:)

 

Men, for Dan henning og meg var slangene bare søppel.., harde og ubøyelige omtrent..

Monterte andre slanger på min og Dan H sin,,.

 

Hilsen En som har ligget under bilen til Dan , mens han var på Jobb...: rolleyes

 

Var dette jeg mente , dårlige slanger, fittings osv.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.