Justering av tenning på Audi 100 2,3q C4

Anbefalte innlegg

mulig et teit spm, men da jeg mest driver meg volkswagen, så spør jeg omdette her jeg

 

 

når man skal justere tenninga på en 100 C4 quattro med 2.3L 5'er, justerer man da etter merke på svinghjul eller på reimhjul i front?

 

 

de som justerte denne før mente det var på reimhjul i front. så de justerte der, og alt tryna max. og jeg mener da det er i svinghjul..

 

 

hva stemmer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På 2,2l er det hvertfall merket på svinghjulet man justerer etter, så tviler på at det er noe annerledes på 2,3.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Svinghjulet brukes for justering, de andre bare til en grovinnstilling hvis alt har vært stilt vekk.

Tar jeg ikke skammelig feil må det stå en sikring i bensinpumpereleet mens tenningen justeres, ellers vil motorstyringen prøve å kompansere for justeringen du gjør på fordeleren og da blir det bare krøll (tomgangen blir helt mongo når du tar ut sikringen - det er normalt, bare stopp og start motoren etterpå).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Svinghjulet brukes for justering, de andre bare til en grovinnstilling hvis alt har vært stilt vekk.

Tar jeg ikke skammelig feil må det stå en sikring i bensinpumpereleet mens tenningen justeres, ellers vil motorstyringen prøve å kompansere for justeringen du gjør på fordeleren og da blir det bare krøll (tomgangen blir helt mongo når du tar ut sikringen - det er normalt, bare stopp og start motoren etterpå).

 

Hææ?

 

størrelse på sikring da? og skal den så sitte i selve releet? er da da spor for sikring der da eller?

 

detta har jeg aldri vært borti gitt :) men at man skal ta ut alt som trekker mye strøm osv veit jeg men

 

men er det så mye motor-styring på denna bilen med KE-jetronic på da? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. Det er ikke snakk om strømmengder her, så hva som helst duger. Det er et spor på toppen av releet for å sette inn sikring ja, bare å sette den inn og la den stå der mens du justerer :)

Motorstyringen på KE3-jettronic er banalt nok like stor som en Motronic-styring. På tidligere utgaver var det faktisk to styreenheter: en for bensin og en for tenning, men på din mener jeg at alt er samlet i én boks ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal disse motorene ha noen form for fortenning, eller skal den stå på 0 grader ?

Regner med det er samme motorstyring på en 88 mod 90 quattro.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.