#1 Skrevet Desember 14, 2008 Har en 1999 mod golf 1.9 TDI (90 hk) som plutselig nektet å starte på fredag. Starteren drar helt fint og blien går helt fint når eg startet den på giret. Fikk forslag om at det kunne være glødepluggene så har byttet de, men uten resultater. Noen kloke hoder som har noen forslag??? Mvh Knut Ljones 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 14, 2008 Kan jo være glødereléet. En diagnose gjør det lettere å finne feilen istedenfor å gjette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 15, 2008 hmm, kan være lite Start AH på batteriet også! Sjekk batteriet.. kaldt ute vettu... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 15, 2008 Batteriet er nok helt fint. Har ladet det og. Men no e bilen levert på møller så de finner vell forhåpentlig vis ut hva det er. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 15, 2008 Eg tipper att sikringsboksen oppå batteriet er defekt vanlig problem 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 17, 2008 Då har eg snakket med møller og de er ikke sikker men mener at diesel pumpen er gåen. Og det var jo en billig sak å bytte. Bare 30000!!! Men eg skjønner ikke helt at det kan være diesel pumpen når bilen går helt fint når den først starter?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 17, 2008 Pumpe får du tak i MYE billigere andre plasser, bare så det er sagt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 17, 2008 Vist du ikkje får el. feil på pumpa så tar du den ut og levere den til Maritim Diesel som ligger ved Bergen Kino. Event sjekk ka du får ei brukt for. Men maritim diesel er flink på diesel pumper. Er Godkjent Bosch diesel pumpe verksted. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 17, 2008 når eg kjørte bilen hjem fra møller i sted merket eg at når eg slipper gassen helt opp er det nesten som motoren stopper. all gass responsen er vekk og når det kommer tilbake så kommer det en svart røyksky ut bak. Utenom dette virker det som den går akkurat som den skal. Vis det hadde vært den sikringsboksen som blir nevnt her ville vell ikke lyene osv. fungert?? Eller e eg helt på jordet?? Noen som har noen andre forslag til hva det kan være?? Hadde virkelig håpet at det var noe som ikke var så dyrt.. :-( 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 17, 2008 Når det gjelder sikringsboksen så er nok det en misforståelse fra min side eg forstod det som du ikke fikk gang på bilen i det heletatt. så da har eg ingen tips desverre tviler på att det kan være noe galt med boksen så lenge bilen går 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 17, 2008 gamle far hadde vist snakket med maritim diesel så eg skal en tur inn der i morgen. de hadde vist noen tips til hva det kunne være. så eg får bare krysse fingrene for at de finner ut av det.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 17, 2008 Hvor langt er bilen kjørt? AHU motor? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 17, 2008 gamle far hadde vist snakket med maritim diesel så eg skal en tur inn der i morgen. de hadde vist noen tips til hva det kunne være. så eg får bare krysse fingrene for at de finner ut av det.. Har berre brukt maritim diesel di siste 5åra og syns ikkje det er andre i vårt distrikt som er i nærheten av like flink og hyggelige. Ingve 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 17, 2008 Har berre brukt maritim diesel di siste 5åra og syns ikkje det er andre i vårt distrikt som er i nærheten av like flink og hyggelige. Ingve Har du noen priser på arbeidet de har gjort for deg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 17, 2008 bilen har gått ca 165000 km og den motor koden eg klarer å finne er AGR/AHU 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 17, 2008 Veldig merkelig hvis pumpa går så tidlig, da de pleier å holde mye lenger. Symptomene du beskriver kan også tyde på seriøst gåen nåleløftesensor. Hvilke feilkoder lå inne på bilen? Hadde du bodd nærmere hadde jeg tatt meg en tur med Vag-Com'en for å lett etter feilen, for det er ett spesiellt tilfelle med pumpe som går så tidlig på disse motorene. Men for all del, det kan være pumpen, men da er det nok i styringselektronikken (mengdemåleren). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Desember 18, 2008 Alt fra 2000 og oppover kommer nett ann på jobben. Husker ikkje priser på spesefike jobber. Kjøper også dieselpumpe innstillings verktøy der fra. Skal ikkje mykje til før at det vert noen kroner vist dei skal ha pumpen i benk + litt jobb uten om. Men så lenge resultate er bra så er det verdt pengene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Desember 19, 2008 En kamerat av med hadde helt samme symptomer som du beskriver på sin Bora 1,9 tdi(90 hk), han hadde den på 3 verksteder før de fant feilen.(bytta glødeplugger, batteri, hjerne++) Det var releet ved sikringsboksen som var gåent..(møller som fant feilen til slutt) men siden du har hatt din på møller burde jo de også funnet ut om det var det samme. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...