#1 Skrevet Desember 15, 2008 (endret) Noen som har noen tips? Skal måle om det kommer strøm ut i kontakten.... Har nettopp bytta motoren, men fortsatt ingen effekt. Er det ett eget relè til viskermotoren bak? Sikringene er hele alle som en. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 15, 2008 Noen som har noen tips?Skal måle om det kommer strøm ut i kontakten.... Har nettopp bytta motoren, men fortsatt ingen effekt. Er det ett eget relè til viskermotoren bak? Sikringene er hele alle som en. lednings brudd:confused: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 15, 2008 Hva skal du med viskern? Ser stygg ut, pusser du så blir sikta nesten verre, drar bare gørra over alt. Propp viskern og fjern hele dritten:) Poler bakruta med rain-x isteden:) Men på venstre side oppe av bilen går ledningene gjennom en gunniføring til bilen, bruker og være av ledningene der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 17, 2008 Ok... takk for tips 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 17, 2008 100% sikkert brudd i gjennomføringa til luka. På gamlebilen min begynte det med viskeren og fortsatte til alt på luka var dødt. Inni gjennomføringa så det ut som en sliten tannbørste. Var brudd i så og si alle kablene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 17, 2008 100% sikkert brudd i gjennomføringa til luka. På gamlebilen min begynte det med viskeren og fortsatte til alt på luka var dødt. Inni gjennomføringa så det ut som en sliten tannbørste. Var brudd i så og si alle kablene Støtter denne, på min var også nesten alle ledningene helt eller delvis av. Tips til folk som enda ikke har fått dette problemet, smør inni denne gjennomføringa med fett eller noe som tåler minusgrader. Kommer lett vann inn der pluss at det er stadig i bevegelse, ikke mye som skal til for å ødelegge ledninger der det varierer mellom tørt, vått, varmt og kaldt. Isolasjonen blir sprø med tia. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 17, 2008 Ja, det var 5 kabler som lå og kortsluttet gitt.... Har koblet de om og isolert... Viskermotoren virket litt når jeg holdt på å ta av gummiforingen der, men var ikke noe liv etter jeg hadde isolert kablene. Det måler 12 v mellom jord og begge de plusspolene i kontakten. Men ikke noe som virker, annet en spyleren da... Har jeg tatt livet av viskermotoren da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 17, 2008 Ja, det var 5 kabler som lå og kortsluttet gitt.... Har koblet de om og isolert...Viskermotoren virket litt når jeg holdt på å ta av gummiforingen der, men var ikke noe liv etter jeg hadde isolert kablene. Det måler 12 v mellom jord og begge de plusspolene i kontakten. Men ikke noe som virker, annet en spyleren da... Har jeg tatt livet av viskermotoren da? Sjekket alle sirkingene igjen da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 18, 2008 ja de er sjekket.. ville vel ikke vist 12v på begge vel? skal det måle 12 v på begge i det hele tatt når motoren ikke er i gang? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 8, 2009 Etter litt sjekking og målig, har jeg fortsatt ikke noe liv i bakruteviskeren. Sikringer er hele, begge kablene til viskermotoren viser 12v (er dette riktig) og spyleren virker. Men det blir ikke liv i motoren. Har testet 2 stk bare for å være sikker.... Kan det være ett relè ett sted? hvor er det i så fall? kan bryteren være gåen? noen som vet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 8, 2009 Er det ikke 3 ledninger der da? en jord(minus) og pluss 12v og en styrestrøm ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 8, 2009 jo... det måler +12v mellom jord og begge de andre .... skulle den i teorien gått hele tiden da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 8, 2009 enten det, eller så starter den vis den ene 12v'en brytes.. Husker ikke hva jeg målte på min, men fjærna hele dritten. Polerer med rain-x en gang i kvartalet så er det bare og hive vann på så god som ny:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 9, 2009 hehe.. jaja.... det hadde vært gøy å finne ut av det uansett:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 9, 2009 Kabelen er plugga inn i ledningsnettet nedenfor 'D-stolpen' på venstre side. Sjekker du strømmen til viskeren der, kan du i hvertfall se om kabelen er gåen eller ei! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 11, 2009 ok... da skal jeg sjekke det... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Februar 11, 2009 Det sitter et rele under deksel ved rattstammen. Dette releet hører du slår inn når bryteren er aktivisert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Februar 11, 2009 Releet slår ikke inn..... har du et nr på denne? så slepper jeg å feilsøke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Februar 12, 2009 kommer ikke lyd fra relèet... men gi meg nr til denne 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Februar 12, 2009 I Haynes manualen har releet nr 165, men vet ikke om dette nummeret står på releet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Februar 12, 2009 ok.... jeg skal sjekke litt... står det fysisk plassering i Haynes.. eller er det bare sjematisk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Februar 13, 2009 Fant ut av det..... Bos 445 995 529A noen som har et som virker til meg? står 239 oppå... Hella relè 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Februar 13, 2009 (endret) Fant ut av det..... Bos 445 995 529Anoen som har et som virker til meg? står 239 oppå... Hella relè Jeg har dette liggende! Men jeg tror ikke dette skal sitte under rattstammen, da må jeg ha husket feil angående rele plassering for bakviskern. Hvis du er sikker på at 239 er det du trenger så er det jo greit! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Februar 13, 2009 Stemmer... den sitter i boksen til venstre under panseret ved frontruta.... Å vil du ha får den då? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...