#1 Skrevet Desember 15, 2008 Motoren min (2,8 i en audi 80) vil ikke starte i de hele tatt! Har sjekka gnist Har sjekka kompresjon Har sjekka bensin tilførsel Har skifta Halgiveren på kammen Noen som har flere tips om hva som kan være gale? Tar så vidt etter det når jeg prøver og starte, men vil ikke en gang starte på startgass: bh : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 15, 2008 bensin pumpa? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 15, 2008 Har sjekka at det kommer bensin! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 15, 2008 tenningscoilen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 15, 2008 Har sjekka gnist ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 15, 2008 registere? sjekk alle merkene.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 15, 2008 Brukt spesialvektøyet til møller for å stille de inn på nytt, så de skal vær i orden;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 15, 2008 Prøv med litt startgass. Tenner den da, er det sannsynligvis bensintilførsel/dyser. Hvis ikke, muligens register. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 15, 2008 prøv å skift tennplugger, hadde det samme problemet på en 2,6-motor jeg hadde for noen år siden. den ville ikke starte selv om jeg hadde gnist på pluggene og brukte startgass. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 15, 2008 Har kjøpt nye plugger og! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 15, 2008 kan det være luftmengdemåleren din som skaper problemer da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 15, 2008 luftmengdemåler kan bare kobles fra, da går den over i nødmodus. (kjøres da på middels verdier innstilt fra fabrikk) Det samme med tempgiver for motorstyring. Kan også pille ut en dyse, for å se at den fysisk gir bensin ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 16, 2008 Hvor er temp giver plassert? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 16, 2008 tror den skal sitte i en vannslange i bakkant av motoren, hvis du følger vannslangen ifra toppen av radiatoren skal du finne den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 16, 2008 Tempgiver for motorstyring ligger i bakkant på venstre side av motoren. Den som heter G62 http://www.12v.org/engine/index.php?section=cl&view=cool 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 16, 2008 (endret) Når en bensinmotor ikke fyrer på startgass betyr det at det ikke er tilstrekkelig gnist til riktig tidspunkt, forutsatt at kammene er koblet til vieva (at ikke alle ventilene er lukket hele tida). Vet ikke hvordan du har sjekket gnist, om det er å se på pluggen eller om det er å sjekke at den er kraftig nok til å slå over et gap på ca 1 cm ? Har du kraftig nok gnist på alle plugger så er det tidspunktet som er galt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Desember 16, 2008 Motor skal starte selv om radiator er fra koblet sant? Prøvde dinna måten å få opp feilkoder på som var på 12v.org men de begyndte ikke å blinke i displayet. Fungerer den måten ved å kortslutte 2 av stikkene? noen som har prøvd? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Desember 18, 2008 Motor skal starte uten vann/radiator, ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Desember 25, 2008 he he har hatt dette problemet en gang men da var det kondens mye kondens.. jeg skrudde av tilførsel og så at det kom ``veske`` ut trodde det var bensin men det var en god blanding av vann og bensin, og den ville heller ikke starte når jeg brukte start gass.... måtte tømme tanken og kjøre nytt igjenom,etterpå starta den med en gang. bare til info alså 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...