#1 Skrevet Desember 15, 2008 Hallo har nettopp kjøpt meg en 2002 modell audi a6 1.8 t som jeg får i morgen . Så da har jeg litt lyst til og montere på dumpventil på den. Men jeg har ikke så veldig mye peiling på det. Står sikkert flere poster om det fra før,men er dårlig til og søke . isåfall hvilken dumpventil fungerer bra til 1.8t og er det noe stor sjangse for at jeg ødelegger noe ved montering av dumpen?. Vanskelig å montere. setter stor pris på svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 15, 2008 Sikkert mange som svarer akkurat det samme som meg, dropp dump, søk på forumet! Men, du kan gå for en hybrid løsning, resirk og dump i samme greia, funker greit, bråker greit, skader ikke motorkomponenter.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 15, 2008 monter heller open filter.. dropp dump og kjøp deg en forge 007 resirk ventil.. enkelt og greit 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 15, 2008 hvilken særlig effekt er det av å ha en forge 007 ventil da?. ikke noe problemer med å ha sportsfilter da?. Hadde sportsfilter på en bmw en gang å det klikka helt for lmm husker jeg,ble sykt ujevn på tomgang å alt det der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 15, 2008 (endret) hvilken effekt er det av og ha en dump som ødlegger llm helt da? Om du ikke vil ødlegge llm'n så får du droppe alt for open filter, og dump gjør akkurat det samme.. Og forge 007 resirken er vell på en måte dump og resirk i en.. ødlegger ikke no.. bytter bare ut den orginale resirk ventilen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 15, 2008 Blir bedre lyd av forge 007 ventilen da?. vanskelig å skifte ut ventilen selv eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 15, 2008 er ikke helt sikker på om lyden blir bedre.. men har en kompis som har den ventilen, og har hørt noen lyder fra den bilen.. han har bare den ventilen! Nei er ikke vanskelig og bytte den ut.. er ivertfall ikke det på A4 b5! kan ikke tru det er so mye vanskligere på A6.. er bare 2 slange klemmer så er ventilen ute, så setter du den nye på plass og setter på slangeklemmene igjen. Om du ikke vet hvor den orginale resirk ventilen er så er den rett etter turboen.. ta av motor dekselet under om du har og så kjiker du under bilen, ved turboen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 16, 2008 Er vel egentlig ikke anbefalt med åpen dump på disse motorene. Men om du først skal ha det ville jeg nok gått for den her: http://www.turbofun.no/product/434374/Forge_Dual_Piston_RAM.html Kjører selv med den nå, til jeg får den nye 007ventilen som jeg skal ha.Da det var denne jeg hadde liggende fra en annen bil.. Og har fungert helt fint til nå. Merker ingenting til at den er åpen egentlig.. Så om du først skal sette på åpen dump så velg iallefall en som er to-stemplet. Som sagt over så er vel egentlig det beste valget nytt filter og resirk ettersom jeg har forstått iallefall:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...