Ulyd fra vifte a4 1.8tsq 2001

Anbefalte innlegg

Jeg har en sinnssykt irriterende lyd fra vifta. Det høres ut som om det er en liten gnager kilt fast inni der. Har vurdert rottegift, men ikke kommet så langt :P Det virker som det kommer mest fra høyresiden. Hjelper ikke om jeg slår på econ. Hvordan bør jeg gå fram ? Takk for alle svar :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er i vifta trenger det ikke være en gnager, men kan være slark i vifta! Sjekk dette før du gjør noe mere...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det med gnager var bare tull da :P Måtte isåfall vært den mest hardføre. Det kommer ganske sporadisk, og forsvinner når jeg slår av vifta.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det med gnager var bare tull da :P Måtte isåfall vært den mest hardføre. Det kommer ganske sporadisk, og forsvinner når jeg slår av vifta.

da er det nok trolig slark i vifta...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm. Snodig på en bil som bare er gått 75000km. Hvor finner jeg vifta ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vi snakker om coupe-vifta eller?:P

Isåfall sitter den under hanskerommet ditt. Og ja, de kan ha en tendens til å begynne å kvitre når lagrene er tørre, eller det er slark. Da kan du prøve å smøre, ellers må du bytte den.. (ca) 4000kr

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki. Jeg skal forsøke å demontere å sjekke den da :) Får håpe at det bare er tørt, i og med at det bare er sporadisk. Tusen takk for hjelp :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde noe lignende i min tidligere a4, en "rasling", og ikke lenge etter tok vifta kvelden :(

Så sjekk det så fort du kan og evnt stram til og smør :)

Ny vifte er dyrt, men sjekk med hoggere, jeg var heldig og fant en brukt til 600,- + frakt, så var heldig :D

Lykke til med gnager'n :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det samme om det er varmt eller kaldt?

er jo venlig feil på C4-karosseriet og sikkert etpar andre..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er værst når det er kaldt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.