#1 Skrevet Desember 15, 2008 Har fått pristilbud fra Møller på åpning og bytte av dørlås på bakdøren min som har gått i vranglås. Låsen var da fryktelig dyr: klø :: Ang. pris på skifte av h. bakdørslås og få opp dør som er i "vranglås" Skifte av lås kr.4555 inkl. Åpne dør i vranglås kr.1300 inkl. Merk: Pris inkluderer ikke nytt dørtrekk Noen med synspunkter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 15, 2008 hmm, låsen koster jo 2500 ca inkl moms, skiftet selv foran! bak skulle jo i grunn ikke være vanskligere! 2050 kr for 2 timersarbeid syns jeg er vel drøyt! jeg ville undersøkt litt rundt, evt gjordt jobben selv! Mvh Nils Tore 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 15, 2008 hmm, låsen koster jo 2500 ca inkl moms, skiftet selv foran! bak skulle jo i grunn ikke være vanskligere! 2050 kr for 2 timersarbeid syns jeg er vel drøyt! jeg ville undersøkt litt rundt, evt gjordt jobben selv! Mvh Nils Tore Er det vanskelig å skifte lås selv? (Forutsatt at døren er åpnet) Evt. hender det at låsen fungerer greit etter at en har klart å åpne døren igjen, så slipper jeg å bytte lås? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 15, 2008 Er det vanskelig å skifte lås selv? (Forutsatt at døren er åpnet) Evt. hender det at låsen fungerer greit etter at en har klart å åpne døren igjen, så slipper jeg å bytte lås? hvis låsen har gått i vranglås har det gått i vranglås, da vil jeg råde deg å bytte låskasse, Ikke så vanskelig, napp av pluss`n på batteriet(da fungerer ikke sentralåsen mens du driver på) Døren må være oppe, for å kunne ta av dørtrekk osv.. Deretter kan du bare skru av den som sitter der, ta av ledninga som går til så koble på nye, montere denne inn! Sette på plussen igjen å prøve før du setter på trekket! Anbefaler at du etter nye låsen slik at den ser ut som den sitter riktig, helst måle mm på den som sitter i, ellers vil det virke som om døra di henger hvis den er litt før høyt opp! Mvh Nils Tore 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 16, 2008 Du får en brukt lås på ebay til under 50 EUR, med litt rensing og smøring med tynn crc autolube smøring blir den bedre en ny. Å bytte denne er så enkelt at selv bestemor klarer det. Det som kan være problemet er å få døren opp av vranglåsen, men det er det sikkert noen her som har et tjuvtriks som funker (har ikke erfaring med dette selv). Å ta av batteriet er ikke nødvendig, har gjort dette flere ganger selv, og bare å nappe ut ledningen. Enkelt å justere døra etterpå om du har satt den litt feil, så finner du ut plasseringen etter hvert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 16, 2008 Du får en brukt lås på ebay til under 50 EUR, med litt rensing og smøring med tynn crc autolube smøring blir den bedre en ny. Å bytte denne er så enkelt at selv bestemor klarer det.Det som kan være problemet er å få døren opp av vranglåsen, men det er det sikkert noen her som har et tjuvtriks som funker (har ikke erfaring med dette selv). Å ta av batteriet er ikke nødvendig, har gjort dette flere ganger selv, og bare å nappe ut ledningen. Enkelt å justere døra etterpå om du har satt den litt feil, så finner du ut plasseringen etter hvert. Ja, det er nettopp det. Tror fint jeg skal klare å bytte selv, bare jeg hadde fått opp døra. Tjuvtriks mottas med takk. (Det er jo selvfølgelig enkelt når du kan det/har gjort det før) Har fått av dørtrekket, men hva gjør jeg videre. Ser for meg at det er en sensor/føler (inne?) i låsen som fusker, siden låsetappen hele tiden går tilbake til låst posisjon. Ser jo av pristilbudet fra Møller at det ikke kan være noen særlig stor jobb bare å få åpnet døra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...