#1 Skrevet Desember 15, 2008 (endret) I forbindelse med vurdering av overgang fra automat til manuell på S4 lurer jeg på hvor mange omdr/min motoren har ved 100 km/t på høyeste gir på 5-trinns og 6-trinns manuell og på 4-trinns automat. Jeg lurer også på hvor mange km/t man har ved 6000 omdr/min i hvert av girene oppover. Noen med S4 og S6 type C4 som kan teste og svare? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 15, 2008 Hjelper denne deg noe Steinar? http://www.nordicaudi.com/arkivet/artiklar/hidden/a1296/a1296.php 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 16, 2008 Supert, Anders. Da trenger ingen å teste:) Det er fare for at S4'en får 2,5 tdiQ kasse..... 1. og 2. gir er praktisk talt like som bensingirene. 3. gir er noe høyere enn 2,2 kasse (5 og 6 trinns) men litt lavere enn 4,2 kasse 4. gir er litt høyere enn 200 20V kasse, noe høyere enn 4,2 og en del høyere enn S4/S6 (5 og 6 trinns) 5. gir er litt høyere enn 200 20V kasse, noe høyere enn S4 5 trinns og mye høyere enn S6 6 trinns. 6. gir er mye høyere enn 4,2 og veldig mye høyere enn 2,2 S4/6 1-5 er ikke langt unna 200 20V, og deretter har man et mye høyere 6. gir til bensinsparende langkjøring. Så 1-3 hvor man skal akselerere er omtrent som bensin, mens 4-6 har lengre steg og passer utmerket til roligere langkjøring, høye hastigheter og lavt forbruk. Teoretisk toppfart ved 6000 omdr i alle gir (den har med vognkortregistrert effekt på 280 hk ikke mulighet til å trekke så langt på de høyere gir....) Gir - km/t med std hjuldim 1-49 2-89 3-140 4-198 5-260 6-329 Har tidligere hatt 5 trinns dieselkasse i 77 mod 100 5E, der var tilsvarende teoretiske toppfart i 5. gir 270 km/t og den var brukbart kjørbar. Måtte opp i 80 for at 5. gir skulle brukes. Noen med rundt 300 hk i 2,2 som har noen kommentarer til kjørbarhet med slik kasse så fyr løs. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 16, 2008 (endret) Ved 89km/t på 3. gir, hvilket turtall har du da? Edit: Glem det... Hvis det er 6.trinns TDIQ kasse har man ca 3650omdr... Som skulle være greit for å fortsatt ha skikkelig turbotrykk... Eneste jeg kan tenke på er at om man faller til under ca 3000rpm ved girskifte, vil man muligens få litt ventetid på å få opp trykket igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...