Trenger hjelp nu! Ladetrykkproblemer.

Anbefalte innlegg

Fikk et problem her i dag... Har hatt ut instrumentet for å sette inn tachoringer og da tok jeg av batteripolen. det gikk jo greit og satt på batteripolen og alt virket jo greit.. (ikke prøvekjørt enda..) Hadde kjøpt en turbotrykksmåler her om dagen og skulle se om dette fungerte.. Koblet inn denne på den slangen mellom innsuget og dumpventilen med T-stykket som fulgte med.. Men da jeg skulle prøve den en tur virker det som om den lader for mye og kutter ut.. Den er opp mot 0,9 i ladetrykk.. Har prøvd å ta strømmen og sette på igjen og prøvd uten måleren.. Bare helt sånn som det var før... Men blir ikke kvitt den kuttinga... Noe en VAG-com kan fikse? Eller noen som har peiling på hva det er? Har sjekket slanger for lekasje....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er feilmeldingene dine:

 

Control Module Part Number: 8D0 907 557 1

Component and/or Version: ,8l G41/5VT MOTR HS D05

Software Coding: 04001

Work Shop Code: WSC 00000

13 Faults Found:

18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low

P1602 - 35-10 - - - Intermittent

16505 - Throttle Position Sensor (G69): Implausible Signal

P0121 - 35-10 - - - Intermittent

16716 - Knock Sensor 2 (G66): Signal too Low

P0332 - 35-10 - - - Intermittent

17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer

P1570 - 35-10 - - - Intermittent

00575 - Intake Manifold Pressure

08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent

16516 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Signal too High

P0132 - 35-10 - - - Intermittent

16705 - Engine Speed Sensor (G28): Implausible Signal

P0321 - 35-10 - - - Intermittent

17735 - Knock-Control: Cylinder 3: Regulation Limit Exceeded

P1327 - 35-10 - - - Intermittent

17736 - Knock-Control: Cylinder 4: Regulation Limit Exceeded

P1328 - 35-10 - - - Intermittent

16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal

P0116 - 35-10 - - - Intermittent

00543 - Maximum Engine Speed Exceeded (Engine Warranty VOID! :-)

35-10 - - - Intermittent

01262 - Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)

26-10 - Output Open - Intermittent

00561 - Mixture Adaptation

13-10 - Adaptation Limit (Mul) Not Reached - Intermittent

 

 

 

Hvordan ble bilen etter vi hadde slettet de?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Bjørn Badowski

Her er feilmeldingene dine:

 

Control Module Part Number: 8D0 907 557 1

Component and/or Version: ,8l G41/5VT MOTR HS D05

Software Coding: 04001

Work Shop Code: WSC 00000

13 Faults Found:

18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low

P1602 - 35-10 - - - Intermittent

16505 - Throttle Position Sensor (G69): Implausible Signal

P0121 - 35-10 - - - Intermittent

16716 - Knock Sensor 2 (G66): Signal too Low

P0332 - 35-10 - - - Intermittent

17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer

P1570 - 35-10 - - - Intermittent

00575 - Intake Manifold Pressure

08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent

16516 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Signal too High

P0132 - 35-10 - - - Intermittent

16705 - Engine Speed Sensor (G28): Implausible Signal

P0321 - 35-10 - - - Intermittent

17735 - Knock-Control: Cylinder 3: Regulation Limit Exceeded

P1327 - 35-10 - - - Intermittent

17736 - Knock-Control: Cylinder 4: Regulation Limit Exceeded

P1328 - 35-10 - - - Intermittent

16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal

P0116 - 35-10 - - - Intermittent

00543 - Maximum Engine Speed Exceeded (Engine Warranty VOID! :-)

35-10 - - - Intermittent

01262 - Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)

26-10 - Output Open - Intermittent

00561 - Mixture Adaptation

13-10 - Adaptation Limit (Mul) Not Reached - Intermittent

 

 

 

Hvordan ble bilen etter vi hadde slettet de?

 

Takk for hjelpen! :)

 

Men det var jo litt av en liste.... :( Bilen ble ikke bedre etter dette... Men som du kanskje la merke til når vi skulle dra, så kutta den ut et sek etter den hadde starta noen ganger før den gikk normalt... Veit ikke hva det kan være jeg?? Driver å hører på vag-verkstedet her anngående den temperaturen på motoren men han var opptatt han som hadde greie på det.. men ny vannpumpe kostet 800 kr med den gamle i innbytte... Så kanskje det begynner å bli bil igjen snart..... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, la merke til at den kutta, men tenkte kanskje at du kvelte den eller noe. Jeg ville ha lest ut feilmeldinger en gang til og se hva som er der nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Bjørn Badowski

Ja, la merke til at den kutta, men tenkte kanskje at du kvelte den eller noe. Jeg ville ha lest ut feilmeldinger en gang til og se hva som er der nå.

 

Den kutta helt ut rett etter at den startet... Har skjedd et par ganger før oxo... Men hadde du hatt tid til å lest ut feil igjen eller? Kommer til oslo.. Er bare ikke veldig kjent inni der.... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jada, kan hente ut meldinger igjen jeg. Må bare få beskjed på forhånd så jeg tar med laptopen fra jobb. Arne Waadeland har også vagcom, kan jo være at han kan hjelpe også hvis det ikke skulle passe for meg. Husker ikke om vi er flere her i Oslo. Det er ingen i Hadeland som har også da? Da hadde du sluppet å kjøre så langt.

 

BB

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har VAG-COM til disp. jeg, så bare si ifra :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hvet de har utstyr til og lese av feil koder på lunner auto(viking) kan jo høre med de så slipper du og reise helt til oslo

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Bjørn Badowski

Jada, kan hente ut meldinger igjen jeg. Må bare få beskjed på forhånd så jeg tar med laptopen fra jobb. Arne Waadeland har også vagcom, kan jo være at han kan hjelpe også hvis det ikke skulle passe for meg. Husker ikke om vi er flere her i Oslo. Det er ingen i Hadeland som har også da? Da hadde du sluppet å kjøre så langt.

 

BB

 

Er ingen på hadeland her som har.. Bortsett fra gran auto da... En kamerat av meg som jobber der, så kan høre med han men... Bare jeg får tak i han.. Prøver å ringe hele tia omtrent.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er bra noen har VAG COM! ;) Men har lunner auto sånt utstyr? Hmmm... Har jo jobbet litt der før.. Og det er 5 min unna... Tar turen dit nå jeg så får jeg se om de har.... :) Takker!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Øyvind Nygaard

Jeg hvet de har utstyr til og lese av feil koder på lunner auto(viking) kan jo høre med de så slipper du og reise helt til oslo

 

Viking? Kanskje. Jeg hørte med en NAF kar hva han hadde med i bilen for moro skyld, og han sa at han hadde en generisk sak (ODBII regner jeg med) som funker på mange merker. Jeg vil anta at Viking har det samme. For å få full info så må en ha verktøy som støtter vag spesifikk funksjonalitet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Bjørn Badowski

Viking? Kanskje. Jeg hørte med en NAF kar hva han hadde med i bilen for moro skyld, og han sa at han hadde en generisk sak (ODBII regner jeg med) som funker på mange merker. Jeg vil anta at Viking har det samme. For å få full info så må en ha verktøy som støtter vag spesifikk funksjonalitet.

 

Har vært nedpå der nå.. De hadde sånn universal som man kunne lese ut feil og slette sa dem.. De driver verksted der oxo da.. Skal ned dit etterpå og lese ut.. Hadde litt mye å gjøre der nå.. Så da får vi se om det går med den universalgreia da... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var der i går og fikk lest ut en feil.. Og det var magnetventilen som kom opp... Han mekanikeren trodde det kunne være noe som styrte turbotrykket som ikke var helt med.. Virker nesten som om turboen ikke begrenser trykket og blir sperret av den grensa som ligger inne på chippen..... Han anbefalte meg og kontakte NBS som chippen er montert og høre om de hadde noen tips... Eller om de hadde noe utstyr til å feilsøke på evt chip el.l.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Bjørn Badowski

17735 - Knock-Control: Cylinder 3: Regulation Limit Exceeded

P1327 - 35-10 - - - Intermittent

17736 - Knock-Control: Cylinder 4: Regulation Limit Exceeded

P1328 - 35-10 - - - Intermittent

 

00543 - Maximum Engine Speed Exceeded (Engine Warranty VOID! :-)

 

 

De to på knock er ikke helt bra. Når den ikke lengre klarer å regulere er det somregel godt hørbar motorbank!!

Høres ut som en høyfrekvent skrape/blåse/skranglelyd. Slipp gassen ASAP om du hører dette! Ellers kan det fort komme en råde ut sia.

 

Den andre feilkoden har jeg også sett før : rolleyes

Kommer rett å slett om du har dratt motoren forbi turtallsperra! hehe... Godt gjort med k03-snurra igrunn... !

 

Bjørn Badowski: Du tok ikke en output/fuknsjonstest på magnetventilen med det samme du var igang. Kan være den har satt seg åpen. Skal høre den klikker av og på når du kjører testen på den.

 

Følg med hvilke feilkoder som kommer opp! Det er noe som ikke stemmer helt tydligvis.

 

Mvh Morten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Morten Bondø

De to på knock er ikke helt bra. Når den ikke lengre klarer å regulere er det somregel godt hørbar motorbank!!

Høres ut som en høyfrekvent skrape/blåse/skranglelyd. Slipp gassen ASAP om du hører dette! Ellers kan det fort komme en råde ut sia.

 

Den andre feilkoden har jeg også sett før : rolleyes

Kommer rett å slett om du har dratt motoren forbi turtallsperra! hehe... Godt gjort med k03-snurra igrunn... !

 

Bjørn Badowski: Du tok ikke en output/fuknsjonstest på magnetventilen med det samme du var igang. Kan være den har satt seg åpen. Skal høre den klikker av og på når du kjører testen på den.

 

Følg med hvilke feilkoder som kommer opp! Det er noe som ikke stemmer helt tydligvis.

 

Mvh Morten.

 

Hvor langt må man dra den for å komme over turtallssperra da? Har ikke hatt den oppe i så høyt turtall vil jeg tro... Hvor sitter magnetventilen da?? Mye jobb å prøve å skifte om man har en ekstra bare for å eliminere ut noen feil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Magnetventilen er en liten sak som er koblet med en vakumslange fra wg/turbo. På TDI'en er den montert helt foran på motoren, byttes på 30sek. Er to skruer og noen slanger om jeg ikke husker feil. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Knut Arne Oppigård

Magnetventilen er en liten sak som er koblet med en vakumslange fra wg/turbo. På TDI'en er den montert helt foran på motoren, byttes på 30sek. Er to skruer og noen slanger om jeg ikke husker feil. :)

 

Ah.. oki.. Får se om jeg finner denne et sted da... Fikk som sagt opp feil på denne igjen etter alle feilene var slettet... Så kanskje dette er problemet da.......? Så den kostet rundt 500 kr eller noe...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Morten Bondø

Bjørn Badowski: Du tok ikke en output/fuknsjonstest på magnetventilen med det samme du var igang. Kan være den har satt seg åpen. Skal høre den klikker av og på når du kjører testen på den.

 

Nei gjorde ikke det, bare leste ut meldingene, lagret de, og slettet de. Jeg er ikke så kjent med output testen på ECU'en.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå skal jeg ut og trykkteste hele systemet.. Slanger osv.. Hørte med ts og han mente jeg burde trykkteste det.. Og det hørtes jo ikke dumt ut.. : rolleyes Så da får jeg håpe det er en slange som det er en liten sprekk i... Gikk over alle slangene i går men er ikke lett og finne små sprekker uten å ha trykk på det har jeg funnet ut.. :) Da er det bare å håpe på det beste.. :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant jo rimelig fort ut at her behøvde jeg ikke noe trykktest.. Da jeg løsnet slangen ut fra turboen kom jeg over denne merkelige sprekken.. Lurer på om det er dette som er problemet... :P Sprekken er i det T-stykket som det går en liten slange opp til resirk.ventilen..... Da er det bare å tette midlertidig og bestille ny fort som f#¤%...

dsc01978 small.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Bjørn Badowski

Da er det ikke så rart du har problemer...

 

http://www.samcosport.com/samco.asp?make=audi

 

Kjøpe deg en sånn kanskje da?

 

Nei var ikke så rart alikevel.. Men det var jo typisk at det skjedde rett etter jeg hadde hatt ut instrumentet.. Mye rart man begynner å tenke på da... :) Trodde det var en giver eller en ventil som hadde lagt på røret.. Men med lim, forsterket tape, en snorkel og strips er slangen nesten så god som ny.. :D

 

Og da kommer spørsmålet; Hvor mye koster det sånn ca for det samco-settet Bjørn viste her? Og hvor bestiller jeg evt det i norge?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kollevold.no har ihvertfall til de fleste biler. Og det de ikke har, kan skaffes. Men det tar ofte tid.

 

Samco er en familiebedrift som kun lager etter bestilling.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan evt høre med TS Racing, jeg kjøpte til min bil der, og det settet hadde de inne på lager når jeg kjøpte.

 

Det er ikke sikkert bildet jeg la ved er riktig for din bil, hvis du ser på linken så er det flere sett for A4 1.8T.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Bjørn Badowski

Du kan evt høre med TS Racing, jeg kjøpte til min bil der, og det settet hadde de inne på lager når jeg kjøpte.

 

Det er ikke sikkert bildet jeg la ved er riktig for din bil, hvis du ser på linken så er det flere sett for A4 1.8T.

 

De ser like ut på bildet.. Samme slangene iallefall... Koster 2160,- på kollevold om jeg fant riktig... Får høre litt rundt om jeg finner noe... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.