#26 Skrevet November 23, 2004 Her er et annent 1.8T sett, ligner vel kanskje litt dette også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet November 23, 2004 Opprinnelig postet av Bjørn Badowski Her er et annent 1.8T sett, ligner vel kanskje litt dette også? Der har du det ja.. Der er det med den slangen som går fra resirk. ventilen og ned til slangen ut fra turbo.. Men lommeboka er litt shabby for tiden så kan nok hende det blir en orginal en så lenge.. Men hvor mye betalte du for settet hos TS til din? Bi-turbo ikke sant? Nå fungerer bilen min ENDELIG normalt igjen iallefall.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet November 23, 2004 Settet til min er litt større (12 slanger): Betalte litt under 4k for det tror jeg (kjøpte 2 resirkventiler samtidig også), ser at kollevold er litt dyrere og skal ha 4500 for det: http://www.kollevold.no/dokumenter/samco.doc Hvor mye koster originalslange da? BB 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet November 23, 2004 Opprinnelig postet av Bjørn Badowski Settet til min er litt større (12 slanger): Betalte litt under 4k for det tror jeg (kjøpte 2 resirkventiler samtidig også), ser at kollevold er litt dyrere og skal ha 4500 for det: http://www.kollevold.no/dokumenter/samco.doc Hvor mye koster originalslange da? BB Ja det var vel det settet der jeg fant til din.. Så om jeg kjøper hos TS får jeg det sikkert billigere enn på kollevold regner jeg med... Har ikke rukket å høre på pris på orginalslange enda.. Men skal høre på pris på begge typer nå i morra.. Ikke vits i å kjøpe en orginal en hvis en samco-slange koster 2-300 kr mere... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet November 23, 2004 Orginalslanger til vag er jo svindyre da. Og så tåler de ikke varme og olje på sikt. Skal du først ha, kjøp silikonslanger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet November 23, 2004 Opprinnelig postet av Knut Arne Oppigård Orginalslanger til vag er jo svindyre da. Og så tåler de ikke varme og olje på sikt. Skal du først ha, kjøp silikonslanger. Da skal jeg høre på pris jeg.. Har en liten mistanke om at møller kan være litt dyre på sånt... Så jeg får se litt på de prisene som er i morra.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet November 24, 2004 Eg har veldi dårli erfaring med kollevold, har venta på samco slanger fra de i halvannet år nå. Ringte de ein gang i måneden de første seks månedene før eg ga opp! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet November 24, 2004 Opprinnelig postet av Arve Jakobsson Eg har veldi dårli erfaring med kollevold, har venta på samco slanger fra de i halvannet år nå. Ringte de ein gang i måneden de første seks månedene før eg ga opp! Det ble visst orginalslange.. Kostet 700 kr på møller.. Ringte TS og de anbefalte det ikke.. De hadde det ikke inne engang så de sa det kom til å bli dyrt om jeg bare skulle ha den.. Så da får jeg ny slange i morra.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet November 25, 2004 Nå begynner det og bli bil igjen etter alle problemene jeg har hatt nå... Fikk ny slange i dag og koblet det opp... Tok med det samme og kjørte en trykktest på hele anlegget.. jeg tok da og blokkerte den slangen som skal inn på turbo'en og satte på en overgang (med trykkmåler) på slangen ved innsuget sånn at jeg fikk koblet på kompressor der.. Men det som overassket meg litt var at dumpventilen (forsterket resirk.) slapp ut trykk ved 0,4-0,5.. Er dette riktig? Blokkerte denne og kjørte trykk helt opp til 1,5 bar for å være sikker på at slanger å sånn var tett.. Og det var det.. Koblet på slangen på turbo'en og på innsuget og kjørte den en tur.. Og nå virker det som om den lader mere "normalt" i.o.m at den er chippet... Den ladet opp mot 1 bar men hoppet opp og ned mellom 1 og 1,4 når jeg belastet bilen skikkelig.. Før så var det ikke snakk om å få den over 0,5.. Så det jeg lurer litt på nå er om det er riktig at den skal drive å hoppe sånn opp og ned mellom ca 1 og ca 1,4 bar ved full belastning? Sitter en SKN chip fra NBS i den nå... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet November 25, 2004 Det var SKN chip i min gamle bil også (sannsynligvis samme motor). Ved hvilket turtall hopper den slik? På passat'en så var den ujevn ved 2500 - 3000 rpm. Det var visst normalt såvidt jeg forstod. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet November 26, 2004 Det var SKN chip i min gamle bil også (sannsynligvis samme motor). Ved hvilket turtall hopper den slik? På passat'en så var den ujevn ved 2500 - 3000 rpm. Det var visst normalt såvidt jeg forstod. Tja... den var iallefall slik på 4000 og litt oppover... Men det varierer litt... i dag ladet den ikke mere enn 0,5 igjen... Men men.. Kanskje det er normalt da.. Den går iallefall og da får jeg heller se på det når det blir litt varmere ute... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet November 26, 2004 Hvis det er pulsing av trykket kan det være at eksosanlegget er for lite....eller slapp wastegate... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet November 26, 2004 Hvis det er pulsing av trykket kan det være at eksosanlegget er for lite....eller slapp wastegate... Er litt pulsing av trykket ja.. Men det skjer bare litt nå og da.. Trår man gassen fort i bånn har den lett for å pulse litt.. Har liten tro på at eksosanlegget er for lite. Har heller mere tro på det du nevner om slapp wastegate eller noe i den duren... Men når vi trykktestet det åpnet den dumpventilen på 0,5... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet November 26, 2004 Er litt pulsing av trykket ja.. Men det skjer bare litt nå og da.. Trår man gassen fort i bånn har den lett for å pulse litt.. Har liten tro på at eksosanlegget er for lite. Har heller mere tro på det du nevner om slapp wastegate eller noe i den duren... Men når vi trykktestet det åpnet den dumpventilen på 0,5... Men du hadde ikke trykk på den lille slangen på resik ventilen da? Hva slags eksos har du? Fjernet kat.? Hadde SuperSprint uten kat. på min A4 og Steg 1 chip,ingen pulsing etter jeg fjernet kat'en. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#40 Skrevet November 26, 2004 Men du hadde ikke trykk på den lille slangen på resik ventilen da? Hva slags eksos har du? Fjernet kat.? Hadde SuperSprint uten kat. på min A4 og Steg 1 chip,ingen pulsing etter jeg fjernet kat'en. Nei hadde ikke noe trykk på den lille som går opp til innsuget.. har kanskje noe med det ogogjøre oxo... Har racingkat og noe edelstahl eksos.. Men bilen gikk rent og pent før problemene begynte med sprekk i slange.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#41 Skrevet November 28, 2004 Begynner å lure på om bilen for det meste går i nødmodus.. Noen ganger lader den stabilt på mellom 0,4 og 0,5 (nødmodus?) mens noen ganger lader den opp mot 1,5 og er VELDIG ustabil.. Bilen lugger og ladetrykket varierer veldig... Begynner å lure på om det kan være noe feil med noe som regulerer trykket..? Hva gjør magnetventil og wastegate i denne sammenhengen? Kan det være der noe av problemet ligger? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...