#1 Skrevet Desember 16, 2008 Hei! Skulle bytte mine bremseklosser bak idag men får det F.. ikke til. Får ikke til å presse inn stempelet så jeg får calipperen over bremseskiva.. Er det noe triks for å få stempelet inn? mulig det er noe med systemet til håndbrekket? jeg løsna hele håndbrekk braketten bak.. men det hjalp ikke.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 16, 2008 Prøvd å presse og samtidig skru? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 16, 2008 Vet ikke hvordan det er på bilen din, men bak må man som regel presse og skru stempelet inn samtidig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 16, 2008 presse og skru samtidig? det er vel det eneste jeg ikke har prøvd. Prøvd å skru litt men det virka som bare det ytterste 5mm som beveget seg rundt, ikke hele stempelet? er dette riktig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 16, 2008 Stemmer nok at du skal skru og presse samtidig. Støvmansjetten går ikke rundt, bare stempelet http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=103902 Slikt sett er kjekt til dette 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 16, 2008 Man må som nevnt skru samtidig som man presser stempelene inn (som nevnt ovenfor).. Skaff deg dette verktøyet om du vil gjøre det enkelt: Kan og være greit å passe på beholderen for bremsevæske når du trykker tilbake stempelene, så det ikke renner over og griser til halve motor-rommet og gulvet.. (Been there, done that..) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 16, 2008 aha:) Da skal jeg til verkstedet i morgen for å låne meg verktøy.. hehe leste nå også på denne siden her : http://www.ehow.com/how_2094753_rear-brake-pads-vw-jetta.html Synes noen burde lage en DIY Tråd om dette, så slipper neste mann å spørre om det samme eller søke. Takker for hjelp folkens 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 19, 2008 Hvis det blir mye i beholderen når du presser inn stemplene har jeg et enkelt og billig tips: Kjøp ei sprøyte på apoteket. Koster en tier og er helt ren og fin. Stikk den i beholderen og trekk ut toppen så får du ut overflødig væske uten søl. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...