#1 Skrevet Desember 16, 2008 Hei. Har et ganske så irriterende problem med en nyinnkjøpt Audi 80 1.8l -90. Den starter uten problemer og går fint, men så snart temperaturen kommer opp til ca 30-40 grader begynner den å fjuske. Så snart den får såvidt over 50 grader, så er den helt fin igjen. På grunn av dette må jeg sitte å vente og holde den "i live", til den er "klar" hver eneste gang jeg skal ut å kjøre, om den har blitt kald. Noen ganger kan dette ta 15 minutter, noe som kan bli noe frusterende i lengden. Thermostat ble skiftet uten å fikse problemet. Etter det ble det pekt på thermotidsgiveren (?) som en mulig årsak, men det hjalp ikke stort å bytte denne heller desverre. Noen som tilfeldigvis har noen andre råd på lager? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 17, 2008 Defekt tempføler (i hvertfall på 2.0E) kan gi dette symptomet, det er vel den blå som sitter på førersiden av motoren.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 17, 2008 Har samme problem på min S2, men det er bare når det er kaldt i været.. Kan det være tempføleren som sitter på toppen (bak)? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 17, 2008 Såvidt jeg har sett har jeg ingen blå føler på førersiden, noe forskjellige fra 2.0 da antagelig.. Møller var ikke hjelpsomme, så har vært hos Bosch som pekte på tre mulige årsaker. 1'ern har som sagt blitt skiftet, men hjalp ikke på problemet. Nr 2 skal visst være en tempføler (er det denne som er blå på 2.0?), nr 3 husker jeg ikke i farta men ble også pekt ut av Bosch-gjengen. Noen som har råd om hvilken jeg skal prøve å bytte først, eller om det i det hele tatt kan være disse som er problemet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 17, 2008 problemet kan være falskluft også... sett fra bildet så kan det se ut som det har vært et problem tidligere også ved bremsekraftforsterkeren feks. siden det er sånn hvit teip der eller no Men finner du ikke no falsk luft så er det bare å begynne å møåle på følerene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 17, 2008 Defekt tempføler (i hvertfall på 2.0E) kan gi dette symptomet, det er vel den blå som sitter på førersiden av motoren.. der er 2 muligheter du har den blå og den røde. vil anbefale og ha den på vagcom. enkleste måten og finne det ut:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 17, 2008 Er vel neppe vagcom på en så gammel bil vel? Du har kanskje mulig for å lese ut feilkoder, men dette kan du blinke ut med hjelp av motorlyset. Dette har jeg gjort flere ganger på min 88 2.3ng.. ikke no stress.. søk litt så finner du fremgangsmetoden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 17, 2008 Takk for svar! Får prøve meg fram en kveld. Det kan vel også være greit å nevne at motoren blir ikke varmere enn ca 70grader +- ved kjøring, burde vel greie å bli litt varmere enn det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 18, 2008 Det kan vel også være greit å nevne at motoren blir ikke varmere enn ca 70grader +- ved kjøring, burde vel greie å bli litt varmere enn det. Hehe.. Ikke første gang en ny termostat funker dårlig, men se om ikke den i pos 2 kan ha noe å si ved å koble den fra når bilen går dårlig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...