Anbefalte innlegg

Har en 92 Urs4. Toppakningen var litt sliten og lakk litt vann ut i bakkant når tempen var høy, så jeg fant ut jeg skulle ta en liten overhaling. Var jo gammel type toppakning på denne.

Tok toppen av, skifta ventiltettninger, trykkere, kamkjede, hallgiver, slipa ventiler, toppakning(stål), vannpump, termostat, alle pakninger og diverse slitne slanger.

Fant også endel sprekker i original-manifold, så jeg satte desverre på en STR replica manifold. Den er nok ikke av de beste, men får holde for øyeblikket. (støypgods, all eksos i samme kanal).

Så til spørsmålet..

Prøvekjøring idag...starta fint, alt i orden. Litt rar lyd i xosmanifolden, men det kommer vel av at den er litt større og romsligere enn den originale. Men når jeg skal dra på så får jeg bare 1,3(0,3-0,4) bar i ladetrykk. så virker det som drykket blir sluppet opp og den bare holder igjen selv om gassen blir tråkka ned... er vel dette som kalles nødmodus?

Noen som har en anelse om hva som kan være årsaken? Skal kjøre vagcom imårra, og gå over alle slanger osv..men gikk over alt ved montering og mener det skal være bra. Alt fungerte jo når bilen ble parkert før overhaling.

Noen vært borti dette før?

Mvh Rolf Nordnes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk timing mot merkene på svinghjulet en gang til, hvis ikke du har en trykklekkasje et sted, da!

Nødmodus har i hvertfall jeg opplevd som 'å treffe veggen', og ikke helt på måten du beskriver.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet løst.

Var trykkslangen inn på tverrøret neders under turboen som nesten var hoppa av.

Nå går den som ei kula igjen. STR-manifolden gir bedre trykk på høyere turtall enn den originale iallefall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.