Skifte intrumentpanel i 91' C4 2,3E

Anbefalte innlegg

Hvordan er det å montere et instrument med ekstramålere i en bil som ikke har dette orignalt?`

Vil alt utenom ekstra målerene fungere som før, eller blir det problemer? Forskjellige typer alt etter årsmodell?

 

Mange spørsmål på en gang, men trenger et nytt intrument siden speedometeret i det jeg har har hengt seg opp. Virker ut for at det er lettere å få tak i intsrument fra S4 osv. men går det lenger en til 240km/t?

 

Er ny på A100 tips&trix så setter pris på svar på om dette lar seg gjøre;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det å montere et instrument med ekstramålere i en bil som ikke har dette orignalt?`

Vil alt utenom ekstra målerene fungere som før, eller blir det problemer? Forskjellige typer alt etter årsmodell?

 

Mange spørsmål på en gang, men trenger et nytt intrument siden speedometeret i det jeg har har hengt seg opp. Virker ut for at det er lettere å få tak i intsrument fra S4 osv. men går det lenger en til 240km/t?

 

Er ny på A100 tips&trix så setter pris på svar på om dette lar seg gjøre;)

 

 

 

Har sett flere som har skiftet til instrumentcluster med de tre ekstra målerne på biler som ikke har det orginalt. Har ikke gjort det selv så jeg vet ikke om det er "plug and play", sikkert andre her inne som kan svare nærmere på det. Skal vel ikke så store inngrep til for å få det til å fungere. Klokka er vel grei, skal vel bare ha strøm, føler for oljetemp går vel også greit å legge opp, samme med spenning til ampermeteret. S4 instrumentet går til 280 km/h men har sett det montert i allefall 2 stk audi 100 2.3E.

Grunnen til at speedometeret henger seg opp er ofte folien som løsner fra skiva i senter, og krøller seg opp under "navet" på speedometernålen og hindrer denne i å bevege seg fritt. Demonter hele clusteret og ta ut instrumentene. Bruk en tynn kniv/skalpell eller lign. og skjær vekk folien som har krøllet seg. Vil med tiden bare flasse mer og mer og blir lite pent å se på. Alternativene er som du nevner å bytte hele instrumentklusteret eller å bestille nye skiver som legges oppå de gamle.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett flere som har skiftet til instrumentcluster med de tre ekstra målerne på biler som ikke har det orginalt. Har ikke gjort det selv så jeg vet ikke om det er "plug and play", sikkert andre her inne som kan svare nærmere på det. Skal vel ikke så store inngrep til for å få det til å fungere. Klokka er vel grei, skal vel bare ha strøm, føler for oljetemp går vel også greit å legge opp, samme med spenning til ampermeteret. S4 instrumentet går til 280 km/h men har sett det montert i allefall 2 stk audi 100 2.3E.

Grunnen til at speedometeret henger seg opp er ofte folien som løsner fra skiva i senter, og krøller seg opp under "navet" på speedometernålen og hindrer denne i å bevege seg fritt. Demonter hele clusteret og ta ut instrumentene. Bruk en tynn kniv/skalpell eller lign. og skjær vekk folien som har krøllet seg. Vil med tiden bare flasse mer og mer og blir lite pent å se på. Alternativene er som du nevner å bytte hele instrumentklusteret eller å bestille nye skiver som legges oppå de gamle.

 

Ja, skulle likt å vite om jeg kunne bruke et S4 intrument. Ang, speedoen så henger nåla seg opp en tilfeldigplass alt etter humør og i tillegg fungerer ikke km.telleren i det hele tatt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har en løsning på dette med tanke på lys-sjekken? Er fryktelig irriterende det displayet der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.