trenger råd: Kjøp av A4 1.8T

Anbefalte innlegg

hei!

Jeg har solgt VR6'en og tenkte jeg skulle prøve en A4 1.8T.

 

-Hva må jeg passe på for å få en bra en?

 

Jeg har bl.a. hørt mye snakk om ombygging i forbindelse med reg.reim skifte: Hvis 120'-service m reg.reim-skifte er gjort på merkeverksted, er ombyggingen alltid utført da, eller er det litt forskjellig praksis? Gjelder dette for alle 1.8T, eller er det et skifte ved et eller annet årstall?

 

Alle tips mottas med takk!

 

mvh Tormod

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er litt forskjell på reg.reim satsene fra tidligere modeller til nå.Litt usikker på om de "pirat"settene du kjøper er oppgradert.

Andre ting du bør passe på er forstillingen på disse bilene,ikke verdens beste.Hør om de er byttet eller pass på å sjekk den godt.Hør etter gnisse eller bankelyder,trenger ikke å være merkbar slakke på den for at den er gåen.

 

Skal du kjøpe 1.8T bør du sjekke turbo og grenrør for sprekker,ett standard problem på disse motorene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er den byttet på merkeverksted er nok den nye satt inn.

Var vel kun 95-97 modellen som kom med gammel strammer.

Det som pleier å være feil på de er:

slakk i wategate(klirrer)

slitne foringer i forstilling

LMM dårlig

 

Hvis du tar et søk finner du nok masse info.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Christian Johnsen

Er den byttet på merkeverksted er nok den nye satt inn.

Var vel kun 95-97 modellen som kom med gammel strammer.

Det som pleier å være feil på de er:

slakk i wategate(klirrer)

slitne foringer i forstilling

LMM dårlig

 

Hvis du tar et søk finner du nok masse info.

 

Hei

 

Min er 98 1.8 T Quattro og til salgs. Her finner du ikke no som er i uorden!! http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?s=&threadid=14201 .For dokumentasjon på dette henvender du deg bare til nærmeste Audi forhandler, Registreringsnummeret på bilen kan du få på pm hvis du vil.

/O

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du kjøper en slik bil ville jeg ikke ha kjøpt en som har hatt et uoriginalt luftfilter som er oljebelagt. Grunnen til dette er at bl.a. LMM blir dårligere og til slutt defekt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Turbo, multiknirk, tannstang, LMM, grenrør, oljeforbruk, reg. reim, vannpumpe, spyleranlegg(bak&foran), diverse el.feil, svetting diff+gear+motor, lakk....MAsse og sjekke før du kjøper A4.

 

:)

Men det er en veldig god bil å kjøre....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker folkens!

 

-kan man forvente at en NAF-test avslører slike svakheter, eller må man ha Audi-ekspertise?

 

(er ingen mekaniker selv desverre)

 

mvh T

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En naf-test er alltid kjekt, og hvis du er med selv som du får lov til kan du be de sjekke ekstra nøye på de punktene som er skrevet opp her. De pleier å være ganske medgjørlige på naf-sentere :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som er kurant med NAF test er at hvis du tar en test der de kan gi 6 måneders garanti på bilen etterpå.Da har selger og du ryggen fri,eventuelle feil etter testen vil bli Naf sitt problem.

 

Regner med de er klar over de standard problemen på disse bilene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt gammel post, men jeg prøver: :D

 

Jeg skal ta NAF test på en bil jeg skal kjøpe, og tenkte da også å ta NAF-Garanti på den. Men da er det vel sånn at alt som skjer med bilen skal dekkes av NAF? Altså dersom biler er strøken på NAF-testen da. Jeg betaler kun egenandel? Eller må jeg ut med noe mer? Noen som har prøvd dette, og vet det helt sikkert?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du skal ha en Quattro, så sjekk for oljelekkasje på bakdiffen. Min som har gått 150' nå har begynt å svette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er en Quattro ja..har gått 147000km, så burde kanskje sjekke. ;) Hvordan sjekker jeg a? Har ikke så altfor mye peiling på bil...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser bare om det har blitt kastet olje rundt der drivakslene er skrudd på. Ser det på at det har blitt ett lag med støv og sand og sånn som har lagt seg i olja, og blir der.

Er i tilfelle en reparasjon til ca 3000,- fikk jeg greie på på sist service, dersom en ikke bytter simringene selv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Men han jeg kjøper bilen av skal ha den på service denne uka, så dersom det er en liten lekkasje der, så vil vel de se det, og si ifra?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De sa ifra på forrige service for meg iallefall, men jeg så det selv når jeg bytta dekk og hadde bilen på bukk på høsten i fjor.

 

Kan jo høre om de kan kikke etter... eller så er det bare å parkere bilen på en kant med bakenden litt ut, så ser det helt greitt sjøl også.

 

Lykke til

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.