#1 Skrevet Desember 17, 2008 Som topic sier. Hvordan demonterer jeg ytre drivledd så jeg får byttet mansjettene forran? Audi 100 S4 1992 AAN 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 17, 2008 Skru inn senterbolten som holder drivleddet til navet når drivknuta er tatt ut fra navet. Du vil da "tvinge" drivleddet av låseklipset på drivakselen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 17, 2008 og montering da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 17, 2008 Sett på nytt låseklips og bank den på med hammer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 17, 2008 Du vil finne ut at det vanskeligste med alt dette kommer til slutt når du skal sette på slangeklemma. Jeg fikk min på men da måtte jeg banke ut den lille krøllen, og når du har banka ut den er det nesten umulig og få stramma den igjen. Så denne typen slangeklemme er det værste man kan komme bort i, kan ikke fatte at man bruker sånne. Ellers er selve byttet veldig lett så lenge du veit og sette i bolten for og tvinge ut låsepinnen som Frank sier. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 17, 2008 Den klemma er en engangs klemme. Er jo et eget verktøy for å stramme denna 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 17, 2008 Biltema har dette verktøyet, det koster ikke stort.. Fordelen med disse er at de ikke åpner seg, og er veldig flate. Vanlige slangeklemmer veier mye, er lett å stramme for mye og har 'hakk' som gjør at klemma ikke tetter ordentlig på tynne materialer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 17, 2008 fikk ordnet det :-) ene siden tatt. stod å klødde meg litt i hodet når jeg skulle stramme til den nye klemmen, men fant meg en skikkelig avbiter tang og klemte den til og banket den flat. Største problemet mitt idag var å få løs leddbolten til styrestaget. endte til slutt med at eg måtte kappe den. Så denne må jeg nå ha ny. er disse dyr? og hvordan blir disse levert? kule/bolt og 10cm av staget eller må jeg presse inn nytt ledd? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 18, 2008 Du får løse endeledd på f.eks. mekonomen, du får med endeledd med bolt og ny mutter. Du kappet vel ikke av selve styrestaget? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...