#1 Skrevet Desember 17, 2008 Noen som har tips på hvordan man bør lage braketter til caliperen? Er det nok med bare avstandshylser? DVS klosser eller må de ha "bro" mellom? Finnes det noe krav... Jeg mottar alle tipse med takk. Skal montere Wilwood Superlite på Audi RS2 med 322mm skiver... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 17, 2008 Du må vel lage de med en cnc maskin for å få det ordentlig. Ville aldri laget noe mikk makk når det gjelder bremser, de skal jo trods alt tåle en del påkjenninger og ikke flytte på seg. Mulig de har noen ferdige braketter til deg på http://www.rpiequipped.com Handla braketter til a4 derfra når jeg hadde gamlebilen med wilwood calippere. tror de kosta ca 1000 kr for begge den gangen jeg. Disse var proff laget i sterk alu som var polert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 17, 2008 Har ikke tilgang på CNC maskin, men har sendt mail til dem for å høre. Hadde planer om å dreie noe ut av alu... Er det en mulighet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 17, 2008 Jeg har lagd endel sånne. Send meg PM eller mail til john@kustoms.no 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 17, 2008 Har ikke tilgang på CNC maskin, men har sendt mail til dem for å høre. Hadde planer om å dreie noe ut av alu... Er det en mulighet? Jeg ville ikke brukt alu. For svakt materiale. Ville sagt st52 som et minimum egentlig (vanlig svartstål) Kjipt om det skulle gi seg: rolleyes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 17, 2008 Jeg ville ikke brukt alu. For svakt materiale.Ville sagt st52 som et minimum egentlig (vanlig svartstål) Kjipt om det skulle gi seg: rolleyes Vanlig alu er for svakt ja, men det finnes flere typer alu en kan bruke, husker ikke helt hva det heter i farta, men det er aluminium med noe ekstra attåt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 17, 2008 034 selger vel sånne braketter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 17, 2008 Vanlig alu er for svakt ja, men det finnes flere typer alu en kan bruke, husker ikke helt hva det heter i farta, men det er aluminium med noe ekstra attåt Ok, John skal sende bilder imorgen. Han har laget slike før. Så skal sjekke om de passer. Så vanlig Alu er ute av bildet... Håper å ha dette klart på starten av nyåret... Lei av disse gamle bremboene fremme nå. Guideplatene er helt skjeve! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 17, 2008 Jeg ville ikke brukt alu. For svakt materiale.Ville sagt st52 som et minimum egentlig (vanlig svartstål) Kjipt om det skulle gi seg: rolleyes Vanlig alu er for svakt ja, men det finnes flere typer alu en kan bruke, husker ikke helt hva det heter i farta, men det er aluminium med noe ekstra attåt Finnes mange alulegeringer som har bedre egenskaper enn st52 og andre jernkvaliteter, blant annet Certal, Fortal ol. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 17, 2008 Jeg ville ikke brukt alu. For svakt materiale.Ville sagt st52 som et minimum egentlig (vanlig svartstål) Kjipt om det skulle gi seg: rolleyes Kommer an på godstykkelse. Har laget flere adaptere i alu uten å ha hatt problemer med de. Lønner seg å eloksere e.l. for å hindre korrosjon. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 17, 2008 AluMek er et greit materialle å lage dette av, er vel Udeholm som har dette.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...