#1 Skrevet Desember 17, 2008 (endret) HEi pakningen på servopumpen holder ikke tett lenger. så den spyler ut all servooljen. går det an og DEMONTERE servoreimen midlertidig til jeg får ny pakning eller er dette FY FY!??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 17, 2008 Går det ann å hva for noe med servoreima? Hva prøver du å si? La meg gjette... ta av servoreima? ja, funker fett det... bra trening også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 17, 2008 Går det ann å hva for noe med servoreima? Hva prøver du å si? La meg gjette... ta av servoreima? ja, funker fett det... bra trening også hehe ja gikk litt for fort i svingene her. blir vel bra trening JA:P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 17, 2008 Funker som nødløsning å ta av reima.. Men du får veeeldig tunge bremser når du får kjørt litt.. Kjørte min hjem fra rudskogen uten reim nå i sommer (noen og 20 mil ) gikk jo greit, men husk på at du ikke har "servo" på bremsene så ikke ta noen sjanser Husk å bytt skruen og pakningen samtidig (fåes som sett på møller) så kanskje det holder en stund Ole Kristian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 17, 2008 Funker som nødløsning å ta av reima.. Men du får veeeldig tunge bremser når du får kjørt litt.. Kjørte min hjem fra rudskogen uten reim nå i sommer (noen og 20 mil ) gikk jo greit, men husk på at du ikke har "servo" på bremsene så ikke ta noen sjanser Husk å bytt skruen og pakningen samtidig (fåes som sett på møller) så kanskje det holder en stund Ole Kristian Stemmer... s2 har ikke vakuum-bremsekraftforsterker den.... så litt mer trening enn det jeg først tenkte meg... Vet du hva det settet ligger på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 17, 2008 Kjøpte mitt i august ser jeg på fakturaen.. Med 14% rabat kosta settet hele 37kr ;p Delenr: 026 145 541, Oppgi dette da de ikke finner settet på delefilmen til S2.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 17, 2008 Kjøpte mitt i august ser jeg på fakturaen.. Med 14% rabat kosta settet hele 37kr ;pDelenr: 026 145 541, Oppgi dette da de ikke finner settet på delefilmen til S2.. haha, jøsses, det hørtes ikke veldig møller aktig ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 17, 2008 Dyrt nok for en skru og ei pakning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 17, 2008 Det som er synd er at den skruen og pakninga ikke er primær grunnen til at pumpa lekker. Det lekker internt mellom høytrykks- og lavtrykksdelen. Vil begynne å lekke igjen, og da er det typisk Møller pris på pumpa http://www.kgknorge.no/ forhandler ZF i Norge og kan skaffe denne pumpen langt billigere enn Møller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 17, 2008 Tror jeg fant riktig pumpe her men aner ikke hvor mye den koster. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 17, 2008 Det som er synd er at den skruen og pakninga ikke er primær grunnen til at pumpa lekker. Det lekker internt mellom høytrykks- og lavtrykksdelen. Vil begynne å lekke igjen, og da er det typisk Møller pris på pumpa http://www.kgknorge.no/ forhandler ZF i Norge og kan skaffe denne pumpen langt billigere enn Møller. Må vel gå ann å fikse dette? er vel en pakkning eller noe der også? Hvis ikke så tror jeg autohausaz.com er et sted prisen bør sjekkes også... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 17, 2008 Må vel gå ann å fikse dette? er vel en pakkning eller noe der også? Hvis ikke så tror jeg autohausaz.com er et sted prisen bør sjekkes også... autohausaz har ikke pumpa, desverre da de har gode priser. Tror det er mekanisk slitasje som ikke lar seg overhale. Har heller ikke funne overhalingssett til disse pumpene. I 2001-2002 kosta denne pumpa rundt 7000,- hos Møller og 3500,- fra ZF. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 17, 2008 og man kan ikke bruke en fra aan eller en fra vanlig r5 til 3b? er vel noen som har trykkforskjell, men hakke det her i huet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 17, 2008 Er dette omtrent samme pumpe som sitter på ADU? Jeg hadde problemer med at pumpa mi lakk ganske mye olje og fikk tak i repsett fra møller med alle pakninger og simringen ved akselen inn. Ikke en dråpe som lekker nå lengere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 17, 2008 Er det lenge sida du gjorde det eller? mtp. om den blir holdbar etter det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 17, 2008 Er det lenge sida du gjorde det eller? mtp. om den blir holdbar etter det Omtrent en mnd sikkert siden nå. Ikke kjørt veeeeldig mye, kanskje 30-40 mil men ikke minsket en dråpe på tanken iallefall. Fyllte på ganske ofte før. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Desember 17, 2008 Det som er synd er at den skruen og pakninga ikke er primær grunnen til at pumpa lekker. Det lekker internt mellom høytrykks- og lavtrykksdelen. Vil begynne å lekke igjen, og da er det typisk Møller pris på pumpa http://www.kgknorge.no/ forhandler ZF i Norge og kan skaffe denne pumpen langt billigere enn Møller. så driten vil begynne og lekke igjen?? hjelper ikke og skifte pakninger.. på kgknorge.no fant jeg ik en dritt...grei sak og skifte? mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Desember 17, 2008 De sier det ikke er en varig løsning og skifte kun skruen og pakning ja.. Har kjørt ca 3-4000 km med min siden jeg bytta og er ikke antydning til lekasje der enda.. Så absolut verdt et forsøk.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Desember 17, 2008 Omtrent en mnd sikkert siden nå. Ikke kjørt veeeeldig mye, kanskje 30-40 mil men ikke minsket en dråpe på tanken iallefall. Fyllte på ganske ofte før. hmm, funker sikkert bra, får se om jeg får testa det da jeg tror jeg må pelle opp min etter hvert... lager litt stygge lyder, men må bare forsikre meg om at det er den og ikke noe annet eller reimhjulet på den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Desember 17, 2008 så driten vil begynne og lekke igjen?? hjelper ikke og skifte pakninger.. på kgknorge.no fant jeg ik en dritt...grei sak og skifte?mvh Ring dem så får du hjelp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Desember 17, 2008 Omtrent en mnd sikkert siden nå. Ikke kjørt veeeeldig mye, kanskje 30-40 mil men ikke minsket en dråpe på tanken iallefall. Fyllte på ganske ofte før. Har du delenummerne på de forskjellige pakningene? Skulle hatt et sånt sett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Desember 18, 2008 Omtrent en mnd sikkert siden nå. Ikke kjørt veeeeldig mye, kanskje 30-40 mil men ikke minsket en dråpe på tanken iallefall. Fyllte på ganske ofte før. Jeg bytta også alt på min pumpe og den blei helt potte tett, ikke mista en dråpe, mens før måtte jeg etterfylle i ny og ne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Desember 18, 2008 Har du delenummerne på de forskjellige pakningene? Skulle hatt et sånt sett. Er et pakningssett som har delenummer: 035 198 049A Inneholder simringen som sitter på akselen + noen o-ringer og tetninger innvendig i pumpa. Må ha en bra avdrager siden "flensen" som man fester reimhjulet i er pressa nedpå og den sitter bra. Hammer og avdrager brukte jeg. Dra press på avdrageren og gi den et kakk med hammer og passende stor dor mens den sitter i skrustikke el.l. Gjenta ca mange ganger og vips er den av 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...