#1 Skrevet Desember 17, 2008 Har et problem med bremsene foran på passaten. De vil liksom ikke slite inn mot navet.. Ser tydelig at halve skiven mot navet er uslitt og den ytredelen er blank og fin.. Hva kan dette komme av og hva kan jeg gjøre med dette? Har prøvd å bytte skivene, calipperen og klossene uten hell.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 17, 2008 Klossene sklir ikke skikkelig i calipperen, dvs bruk kopperpasta på glideflatene(hindrer også ulyder) Skivene/klossene på ene siden er glasserte og hefter dårlig så slitasjen kommer på andre siden. Men høres rart ut, er det bare ene siden fremme eller begge sidene fremme? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 17, 2008 dette er på begge sidene fremme.. Men vet ikke om det slites sånn på den siden av bremseskiven som er mot motorrommet, da jeg bare så det når jeg la om dekk Men har oxo hørt noe om at det kan være den holderen til calipteren som er skeiv.. Kan dette stemme? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 17, 2008 Har du forsikra deg om at glideboltene glir lett? Disse har en tendens til å ruste bom fast etter en del vintrer med salting. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 17, 2008 Har du forsikra deg om at glideboltene glir lett? Disse har en tendens til å ruste bom fast etter en del vintrer med salting. Tenkte jeg også på men han har jo bytta hele calippern.. så da kan det vel ikke være det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 17, 2008 Calipper er byttet på begge sider ja.. mn kan jo prøve å smøre disse opp.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 17, 2008 Calipper er byttet på begge sider ja.. mn kan jo prøve å smøre disse opp.. Merker fort hvis glideboltene står fast for å si det sånn Har måttet bruke propan, rustløser og sleggemekanikk for å få de ut av caliperholder før. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...