Jordfeil i cockpiten på Audi 200..

Anbefalte innlegg

Når jeg starter bilen så virker alt normalt. I det jeg skruer på lysene forsvinner det venstre lyset på speedometeret og kjørecomputeren. Lysene til klima anlegget blinker før det kommer på igjen og blinklys indikatorene lyser hele tiden. Det viser også at jeg har fullt lys hele tiden, noe jeg da ikke har. Det er likt i både park og kjørelys, men skruer jeg av lyset så er det normalt som om det skulle vert av.. Merkelige saker.. Noen som støtter teorien min om at det er bryteren som er gåen? Noen som har en brukt bryter? Tror de er helv(..) dyre... Jeg søkte på forumet og fant en tråd om en som hadde dårlige loddinger på kretskortet. Dette har jeg ikke sjekket ennå pga mørkets frembrudd, skal se på det i morgen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du kan finne ut av hvilke pinner bryteren kobler sammen når du bruker den er det jo bare å bruke en ledningsstump i pluggen på baksiden. Så kobler du sammen ledningene som skal kobles ved parklys. Samme problemer = bryter ok, ingen problemer = bryter herpa :)

Ellers er det vel alltid en god ide å gå over kretskort til instrumentpanelet for sprukne loddepunkter / svidde kretsbaner pluss å sjekke jordingspunktene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Steinar Huneide

Når jeg starter bilen så virker alt normalt. I det jeg skruer på lysene forsvinner det venstre lyset på speedometeret og kjørecomputeren. Lysene til klima anlegget blinker før det kommer på igjen og blinklys indikatorene lyser hele tiden. Det viser også at jeg har fullt lys hele tiden, noe jeg da ikke har. Det er likt i både park og kjørelys, men skruer jeg av lyset så er det normalt som om det skulle vert av.. Merkelige saker.. Noen som støtter teorien min om at det er bryteren som er gåen? Noen som har en brukt bryter? Tror de er helv(..) dyre... Jeg søkte på forumet og fant en tråd om en som hadde dårlige loddinger på kretskortet. Dette har jeg ikke sjekket ennå pga mørkets frembrudd, skal se på det i morgen..

Gi et kakk eller to på dashen og det er fikset.......

Ellers se http://www.sjmautotechnik.com/ for det du trenger å vite om 200 .....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Idag tidlig da jeg skulle kjøre på jobb så var dashen plutselig helt ok.. Men da jeg skulle på lunch var det fucked igjen... Har hatt speedometeret ute og sett på kretskortet, der fant jeg ingen feil eller dårlige jordinger...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må ta fra hverandre instumentet for å komme til det kretskortet som problemene ofte ligger i. Sjekk den siden Helge linket til. Jeg hadde samme problemet på 2 instrumenter og nå virker begge fint:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hatt ute speedometeret og gjort opp igjen alle loddinger på kontaktene og rengjort så og si hele kortet med elektronikk rens og contact cleaner. Jeg oppdaget i går at min høyre baklykt var vel halvfull av vann, så jeg skal borre et dren hull i denne så snart som mulig, feilen kan jo kanskje ligge her? Det er fortsatt samme problemene, jeg kjører 2 mil etter at bilen har stått i ro over natta og da lyser blinklys indikatorene og fulltlys indikatoren. lyset på kjørecomputeren forsvinner og lyset på høyre side av turtelleren og venstre side av speedometeret. GANSKE irriterende...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hatt ute speedometeret og gjort opp igjen alle loddinger på kontaktene og rengjort så og si hele kortet med elektronikk rens og contact cleaner. Jeg oppdaget i går at min høyre baklykt var vel halvfull av vann, så jeg skal borre et dren hull i denne så snart som mulig, feilen kan jo kanskje ligge her? Det er fortsatt samme problemene, jeg kjører 2 mil etter at bilen har stått i ro over natta og da lyser blinklys indikatorene og fulltlys indikatoren. lyset på kjørecomputeren forsvinner og lyset på høyre side av turtelleren og venstre side av speedometeret. GANSKE irriterende...

Hei! har mest tro på feil i sikringsboxen jeg. den har jeg sliti med,og kjenner igjen endel symtomer,men er jo ikke helt 100 med vann i baklykt heller, alltid jævli med periodiske feil! Lykke til!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk også tilhengerkontakten evnt koble ifra ledningene til denne( du ser de er såtte inn på baklyskontaktene).. Kan være der også.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problemet med min 200, og da var det tilkoblingene på speedometeret som var dårlige. Speedometeret er plugget til kretskortet med to "pinner", og det var en av dem som ikke hadde god kontakt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.