veldig tungstartet Audi A6 -95 2.5tdi R5

Anbefalte innlegg

A6 er til tider ekstremt vanskelig å starte. dette er selvsagt i kuldegrader som kommer og går nå.

gløder til lampa slukker men allikvel kan en skinne på starteren lenge. blir gjerne en pause for å ikke brenne denne, og så prøve på nytt

det ble byttet glødeplugger i fjor, men jeg utelukker ikke at de kan være dårlige da de er fra Illtema.

er det bare dette som innvirker på problemet til tdi motoren?

noen andre tips og forslag?

takk for hjelp

mvh RA

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du byttet releet? ofte det som er problemet! hadde det samme problemet på den jeg hadde skiftet glødepluggene men ikkje forandring. så byttet eg releet og da kom det seg betydelig:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor lenge lyser lampa?

Er mange ting som kan gjøre en diesel tungstartet, feil timing, slitte dyser eller rett og slett en sliten motor :)

Ligger mange tråder på forumet her en plass.

Har en sånn A6 selv som er litt treg, men jeg gløder ett par ganger først, kjører på starter i 5 sek (for å få litt diesel i forbrenningskammeret) gløde ett par ganger til, så kommer den :)

Vil sterkt anbefale å la Steinar Sjaastad ta en titt på den, han KAN disse motorene ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du byttet releet? ofte det som er problemet! hadde det samme problemet på den jeg hadde skiftet glødepluggene men ikkje forandring. så byttet eg releet og da kom det seg betydelig:)

det bør vel kunne sjekkes, takk

Hvor lenge lyser lampa?

Er mange ting som kan gjøre en diesel tungstartet, feil timing, slitte dyser eller rett og slett en sliten motor :)

Ligger mange tråder på forumet her en plass.

Har en sånn A6 selv som er litt treg, men jeg gløder ett par ganger først, kjører på starter i 5 sek (for å få litt diesel i forbrenningskammeret) gløde ett par ganger til, så kommer den :)

Vil sterkt anbefale å la Steinar Sjaastad ta en titt på den, han KAN disse motorene ;)

lampa lyser lenge. motoren har gått 216tkm, er bytte motor i denne pga en feil på en service rundt 70tkm som resulterte i ny blokk/topp så håper den ikke er utslitt riktig enda.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.