Gule Koni støtdempere, hva er forskjellen på typene?

Anbefalte innlegg

Jeg må kjøpe nye dempere til fronten på min Audi, etter at jeg dreit meg ut når jeg skulle justere på den ene. Det fins 4 forskjelige typer Koni Sport til min bil... Som sagt i temaet, hva er forskjellen?

 

Typene heter:

 

86-2066 SPORT

86-2066 SPD7

8610-1262 SPORT (har jeg nå)

8610-1262 SPD1

 

Grunnen til at jeg må ha nye er at jeg, på den ene demperen, greide å vri av den lille tappen som er til å justere trykket. Jeg vred feil vei ( : bh : ) så stanga forsvant ned, og oljlelekkasjen var umiddelbart et faktum! (Nok en gang : bh : )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

86-2066 SP

8610-1262 SP (ext. adj.)

86-2066 SPD7 (50mm drop)

8610-1262 SP (50mm drop, ext. adj.)

 

Hentet herfra.

 

8610-1262 SP står to ganger her da... : oppgitt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

50mm drop? I audi-katalogen fra koni.com står det 50 mm rebound, som er noe helt annet enn 50 mm drop! Det ser ut til at de som begynner på 8610 er justerbare, mens de som bare begynner på 86 ikke er det (lite ratt-symbol i katalogen). Kan dette stemme? :confused:

 

Jeg tror jeg bare satser på å kjøpe den demperen jeg har nå, 8610-1262 SPORT.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som er forskjellen er vel røde og gule eller noe sånt.. Når jeg skulle ha dempere sa de at de hadde gule men når jeg kom dit (rodin) hadde det skjedd en feil så de var tom for gule.. Alternativet var da røde.. De går det an å justere hardheten på de oxo.. Men da må man justere de FØR man monterer de.. (demperen helt i bånn og skru) De gule skal visst være litt stivere og mere beregnet på sportslig kjøring.. Men jeg synes de røde ble stive jeg.. MEN en ting som er verdt å merke seg er at på de gule så sitter fjørbeinsfeste lengere ned på demperen enn den røde.. (iallefall på mine..) Så da ble bilen høyere bak noe som jeg IKKE ville... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til min bil så er det innsatser, så høyden er ikke noe problem. Tingen er at jeg fant 4 stk i katalogen over gule dempere. Det jeg fant ut var at de som er i 86-serien er justerbare ved å trykke demperen i bånn (som mine bak-dempere) og 8610-serien til min bil er justerbare på toppen, med demperen montert. Hva SPD1 og SPD7 betyr var ikke forklart.

 

identifying.gif

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Per Lindgren

Hva SPD1 og SPD7 betyr var ikke forklart.

Disse demperne er beregnet for biler som er senket lavere enn 40mm, altså lavere enn "standard" senkesett.. Mer nøyaktig må jeg ev. komme tilbake til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Håvard Underthun

Disse demperne er beregnet for biler som er senket lavere enn 40mm, altså lavere enn "standard" senkesett.. Mer nøyaktig må jeg ev. komme tilbake til.

 

Dette er forklaring nok for meg, og dette burde så absolutt ha stått på Koni's sider. Uansett, jeg fikk mine nye dempere i dag, og de skal monteres i morgen. Takk for svar!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.