Rust i forhold til EU-kontroll

Anbefalte innlegg

Jeg trenger noen "second opinions" her.

Saken er en bil som har noe rust i gulvet, nærmere bestemt tre små hull på størrelse med en 20-kroning. Disse er i festepunktene til dieselrørene som går under bilen. Hullene i seg selv er så små at de ikke vil regnes som farlig rust uansett, men spørsmålet er som følger: Er det at rørene i disse tre festepunktene da naturlig nok ikke sitter fast er nok til å karakterisere det som en 2'er? Rørene er på ingen måte "helt løse" slik at de f.eks. henger synlig ned eller står i fare for å komme i kontakt med bakken, da de sitter i fester både foran og bak disse tre rustne festepunktene.

(og nei, det er ikke 100'en min) ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kommer nok veldig ann på kontrolløren. ofte er rust sett hardt på, og er ofte 3x så mye som det man ser...vansklig å si med dsse rørene dine, men kan du ikke feste disse på en annen måte da? rust som ikke er bærendre konstruksjon,eller hull/flenger som kan skade folk skal ikke være sååååå ille..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, jeg vet det ofte er mye, men jeg har allerede sveiset tilsvarende på andre siden av denne bilen, og hullene var knøttsmå, bare som 20-kroninger uansett. De skal sveises uansett, men jeg er ikke sikker på om jeg rekker det før bilen skal på kontroll på tirsdag. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg fikk hvertfall 2er på et lite hull i gulvet pga. fare for eksos inn i kupe..(ikke så veldig sannsynlig men..)

er jo uansett fort gjort å fikse sånt. jeg la bare et flatjern under dørkmatta å sveiste under så det ble tett. så fiksa jeg det ordenlig når jeg tok resten av rusten i gulvet som ikke var synlig:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.