Hvor vanskelig er det å skifte syncringer på 6 trinns S4?

Anbefalte innlegg

Har fått med meg at hele prosedyren finnes i Bentley bok, og at det er lurt å lese der.

Har også fått med meg at det er behov for noen avdragere, litt måleverktøy etc.

Noen som har erfaring med skifte av syncringer og drev og kan fortelle kort:

- hvor vanskelig jobben er (mye måling, avdraging som ikke går, etc)

- hvilke operasjoner man trenger spesielverktøy til, og om man kan klare seg uten

- hvor lang tid det tar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

om du ikke har gjort dette føre tar dette lang tid.. å få det fra hverandre er en ok jobb, med varme og avtrekkere... men for å få disse synk ringene sammen med drevne skal disse varmes opp i oljebad.. men går å gjøre dette med butanbrenner, men kan da være fare for å skade disse... ellers er det ikke no hokus pokus, men værnøye og renslig.. og husk altid nye pakninger/pakningsmasse

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke så ille jobb spør du meg....Trenger avdrager men husker ikke hva den heter i farta...koster ca 600 på møllerr hvertfall

Er for å presse noe ut bak i halen på kassa hvertfall.

Ellers må du ha presse og div vinkeljern og slikt for å presse av ting

Selve synkringene er bare tredd på om jeg husker rett.

Bør og bytte den fjæra på synkringene.

Jeg og en kompis overhala en kasse på en kveld

Dette var første gangen vi hadde gjort det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VAG 3275 var det den heter fant jeg ut

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut for at jeg åsså må til og skru på kassa :o Syns det går litt tregt mellom 1-2 gir... Kan jo prøve og bytte olje og se om det hjelper?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det aldri er gjort før, kan det faktisk hjelpe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva koster nye sync-ringer? Min er ufordragelig treg å få i første gir etter en aldri så liten(veldig stor) bomgiring for 4 vintre siden.... kassen fungerer fint ellers, kan skrape litt ved giring til 2. gir ved kald kasse. Jeg fikk høre at Syncro-muffen(?) min mest sansynlig var skeiv og at den koster en 5-7k.. noen med formening? har selv vurdert å dele kassen min og sjekke.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.