Anbefalte innlegg

Vil det bli problem med 9 x 20" ET 35 på Touran? Tiltenkte dekk 225x30...

Og vil det bli for lite med 35senk utseende messig?

Lurer på August Werke felger... Hvordan er disse kvalitetsmessig? Noen med erfaringer?

På forhånd takk.

werke.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil det bli problem med 9 x 20" ET 35 på Touran? Tiltenkte dekk 225x30...

Og vil det bli for lite med 35senk utseende messig?

Lurer på August Werke felger... Hvordan er disse kvalitetsmessig? Noen med erfaringer?

På forhånd takk.

 

Ja, ja og vet ikke ;)

 

9 tom ET35 stikker altfor langt ut på Touran, ET45 burde du minst ha da evt. 35mm er i grenseland lite for 20 tommere pga at du får så lite dekk kombinert med glippe i skjermen, men kan se ok ut, litt avhengig av type dekk/felgoffset også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nankang dekk som står på felgene nå.

Legger ved bilde av felgene. Ser jo ok ut, men bilen på bildet har 60mm senk

Touran 20tom.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nankang dekk som står på felgene nå.

Legger ved bilde av felgene. Ser jo ok ut, men bilen på bildet har 60mm senk

 

Det ser gromt ut, men er neppe særlig kjørbart, så da spørs det hva som er målet med bilen, showcar eller familiebil. Selv som blanding vil jeg anta at hjula blir for stort problem foran til at man kan leve med det, selv med 35mm senk. Men skal ikke være helt bastant, har ikke sett eller prøvd dette selv.

 

Husk forøvrig også at jo høyere en bil med brede hjul er, jo lengre utenfor ser det ut som hjulet stikker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg safer med noen stilige 19" Da kan jeg beholde 35mm senk uten at det ser helt jævlig ut.

Noen felgvalg til touran i 19" ?? Syns RS6 kler Touran godt, men er vel snart en oppbrukt felg. Syns også Sportec sine felger er rå, men også en rå pris... Andre forslag mottas med takk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har prøvd 19" Golf V GTI-felger på en touran?? Jeg synes de felgene er tøffe (for jeg har dem selv :P) men jeg har aldri sett de på en touran...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg prøvde 8,5 x19 med ET35

Det stakk nok på utsiden til at jeg ikke ville prøve å kjøre med det!

Nå har jeg 8,5x19 med ET45 Det er passe!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker bare samme tråden her jeg :

 

Så 9x20 med ET45 og veldig senket bil vil gå greit ? (225/30-20 ?)

eller bør man safe med 19" ET45 ? (235/35-19 ?)

 

(kjører MYE.)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor bred felg da? På 9x19 vil det bli mindre strekk med både 225/35 og 235/35-19, regner med det faktisk er lettere å få på 225/30-20 enn 235/35-19, gitt samme felgbredde og innpress

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker bare samme tråden her jeg :

 

Så 9x20 med ET45 og veldig senket bil vil gå greit ? (225/30-20 ?)

eller bør man safe med 19" ET45 ? (235/35-19 ?)

 

(kjører MYE.)

 

"Alt" subber med veldig senket bil, selv 8x19 ET45 med 225/35 19. 9x20 ET45 vil subbe mye med veldig senket bil og frarådes dersom du kjører mye g vil skåne skjermene dine.

 

Et kompromiss mellom utseende og bruk ville for meg vært 8,5x20 ET45 med 225/30 20 og rundt 50-60mm senk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et kompromiss mellom utseende og bruk ville for meg vært 8,5x20 ET45 med 225/30 20 og rundt 50-60mm senk.

 

Det var noe sånn jeg så for meg ja. Men de felgene jeg vil ha leveres bare i 9" :(

sikkert dumt spørsmål, men utgjør 0,5" virkelig så ufattelig mye, om jeg alikevel ikke har mer 225/30-20 dekk (om dette går på 9"felg da....kanskje litt drøy strekk med tanke på at jeg kjører 30-40 000km i året:p )

 

Takker for svar Runar :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var noe sånn jeg så for meg ja. Men de felgene jeg vil ha leveres bare i 9" :(

sikkert dumt spørsmål, men utgjør 0,5" virkelig så ufattelig mye, om jeg alikevel ikke har mer 225/30-20 dekk (om dette går på 9"felg da....kanskje litt drøy strekk med tanke på at jeg kjører 30-40 000km i året:p )

 

Takker for svar Runar :)

 

1/2 tomme bredere felg betyr jo kun at den bygger 1/4 tomme lengre ut, dvs 6,35mm. Problemet er at med 9x20 ET45, så er allerede felgen veldig nær skjermen og da er 6mm ekstra utslagsgivende. Det går selvsagt an å kjøpe hjulene og teste og i verste fall dreie av felgsentret 2-3mm på baksiden. Ulempen er at man svekker felgen og at senterring-profilet forsvinner eller må dreies opp igjen. Og jeg tror at felgen ligger veldig nær fjærbenet i utg.punktet. Du har rett og slett nesten ingenting å gå på hverken utover eller innover.

 

Som sagt, jeg ville droppa så utfordrende hjul når man kjører mye rett og slett fordi subbinga både vil ødelegge dekkene, innerskjermene og i verste fall skjermene dine.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok :)

Takk for kjempesvar Runar ;)

Da blir det ikke de felgene jeg har mest lyst på :P hehe

Får begynne jakten på de "perfekte" 8,5x20 med Et45 da : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan er det da med 7,5-20 med et35? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan er det da med 7,5-20 med et35? :)

 

Toppen av dekket er på samme sted med 7,5 og 9 toms felg med ET35, men når dekket ikke skal strekkes ut til felgen, så er sannsynligheten for subbing mindre. Men helt generelt er 8,5 ET45 eller 8 ET40 bedre. ET45 generelt er å foretrekke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare for og skyte inn i en gammal tråd av erfaring.

9x20 ET40 går helt greit. Jeg kjørte med 50mm senk, og det subbet null. 225/35 dekk, byttet til 225/30 og ser muligheten for og senke mye, kommer til våren på bilen min hvertfall:)

Kompis kjørte med samme dekk/felg som jeg nevner først, med max senk på fk coilovers, det subbet bitte litt foran. Men det ville blitt borte med 30 profil.

Min erfaring.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare gjør meg en tjeneste.. Ikke fall for fristelsen å bruke nankang på 225/30-20. Dekket punkterer på sideveggen ekstremt lett! Søple dekk!

(bare sånn for å hjelpe deg med dekkvalg :) )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kompis kjørte med samme dekk/felg som jeg nevner først.

 

og hvilke dekk er det? merke er jo litt intresant der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare gjør meg en tjeneste.. Ikke fall for fristelsen å bruke nankang på 225/30-20. Dekket punkterer på sideveggen ekstremt lett! Søple dekk!

(bare sånn for å hjelpe deg med dekkvalg :) )

 

Det har jeg desverre gjoret flere ganger, og har samme erfaring som deg. Dekket begynner og lekke luft og det er bare drit. Har kjørt de tre siste sesonge på 20" og nankang suger med 30 profil og 9" brei felg. Kjøpte Achilles bare for moro skyld sist, syns det funket bedre, tross sine 700kr. Hehe

Men det blir ingen av dem neste gang, pluss att det blir 235/30x20=)

 

og hvilke dekk er det? merke er jo litt intresant der.

 

Det er Nankang det, 225/35 kompisen min kjørte på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har jeg desverre gjoret flere ganger, og har samme erfaring som deg. Dekket begynner og lekke luft og det er bare drit. Har kjørt de tre siste sesonge på 20" og nankang suger med 30 profil og 9" brei felg. Kjøpte Achilles bare for moro skyld sist, syns det funket bedre, tross sine 700kr. Hehe

Men det blir ingen av dem neste gang, pluss att det blir 235/30x20=)

 

 

 

Det er Nankang det, 225/35 kompisen min kjørte på.

 

Jeg holdt på å gå for achilles jeg og nå på sensommeren, men droppet 20" til fordel for 18". NS2 dekket er det dårligste dekket jeg noen gang har prøvd

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.