Jordfeil baklys audi coupe typ 89.

Anbefalte innlegg

hm,da var det problemer med jordfeil bak på min bil,lyser som rene diskoteket når jeg bremser,noen som har tips til hva en skal gjøre da? er vist ganske vanlig bak på disse bilene har jeg fått med meg..:(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må finne ut hvor jordingsledningen er koblet til karroseriet og fjerne rust/korrosjon der. Eller du kan legge opp en ny jordingsledning. Jordingsledninger er brune på VAG og de fleste andre Tyske biler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du bør også ta av alle koblinger som er inne i lykta (ledningskoblinger) og pusse de fri for korrosjon. Jeg gjorde dette når jeg fikk bilen i mai og etter det har det funket, og jeg håper det skal funke en god del lenger også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det kan like gjerne være i pluggen til baklykta, der lå problemet på Passaten (90 mod) til en kamerat. Lekkasjer rundt lykta hjelper ikke akkurat...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Per Lindgren

Ja, det kan like gjerne være i pluggen til baklykta, der lå problemet på Passaten (90 mod) til en kamerat. Lekkasjer rundt lykta hjelper ikke akkurat...

 

Nei, og de lakkeasjene er et ganske kjent problem på coupe.. :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hm,får ta en titt på det en dag jeg orker,tror ikke det skulle være noe lekk rundt lyktene,byttet den ene lykta just og guffa på med tettemasse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan være ganske gammel fuktighet som har kommet til, trenger ikke være fra siste halvåret.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har jo vannlekk et sted lenger forann i bilen (ikke hatt tid til å se på dette),er helt blaut under matta på h.side bak. må vell få sett på dette å snart.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er helt garantert korrosjon på stikket bak på lykta. Fikk discolys her om dagen jeg også. Pussa rein kontaktflatene, og vipps god som ny..!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.