#1 Skrevet Desember 20, 2008 Noen som føler at de er eksepsjonelle på AAN? Har en 92 S4, som er ombygd til 96 S6. Motor, drivverk, ledningsnett... Rubb og stubb, egentlig, er skiftet. Etter ombygningen får jeg ikke motor til å gå bra. Litt juksing i lave turtall. Og INGEN styring av turbotrykk. Har sjekket med VAG-com, uten å finne noe feil. En kompis på Møller sjekket med utstyret dems, uten å finne feil. Lite lysten på å betale en formue for at Møller skal bruke bilen min til undervisnig. Trenger noen som er konge på disse motorene. Noen som faktisk VET hva de driver med... Tips om firmaer eller privatpersoner tas imot med takk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 20, 2008 Har du gjort denne ombyggingen selv? Hvis du har det så antar jeg du kan skru litt bil. Klassikerne som går igjen er, tenningsmoduler, coiler, lmm, lekkasje i trykkslanger, Lekksje ifra innsug til styreenhet. Sjekk jording til coilene og motor evt. Hva mener du med INGEN styring av ladetrykk? ikke noe trykk eller ingen kontroll over trykket? Sjekk slanger ifra wastegate til N75 (eller boostcontroller hvis du bruker det) og til turboen! Sjekk jording til coilene og motor evt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 20, 2008 skjedd noe med veivposføler eller turtallsfølere?sjekk jording på ECU,pluggene bra? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 20, 2008 Må nok komme med litt mer info ang symptomene du har! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 20, 2008 Ta med motoren til han Jonus så blir den i orden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 20, 2008 (endret) Juksing på lavt turtall kan også skyldes dårlige plugger.. jeg byttet på min idag og ble kvitt fuskingen fullstendig. Og som nevnt over; hva mener du med at du har ingen styring av trykket. Har du ikke trykk, eller lader den max hele tiden? Montering av manuell boostcontroller kan hjelpe til med å eliminere feil ved N75 evt koblinger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 20, 2008 Jeg hadde kutting i turtallet på min S6. byttet først LMM og dyser uten at dette gjorde noe forskjell. SKiftet til slutt hele coilrekken da ble det orden på turtallsvandringen jeg hadde og kuttingen under kjøring 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 20, 2008 Jeg hadde kutting i turtallet på min S6. byttet først LMM og dyser uten at dette gjorde noe forskjell. SKiftet til slutt hele coilrekken da ble det orden på turtallsvandringen jeg hadde og kuttingen under kjøring Bytta coiler selv idag å det ble som en ny bil. Har nå disse 034 motorsport high output coilene, fungerer kjempebra:) Vil anbefale å sjekke coilene, siden min bil aldri gikk på et stabilt turtall før jeg bytta. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 30, 2008 Har prøvd med Coilrekka fra den gamle S4'n. Oppfører seg likt. Har nye plugger (de riktige), ny Resirkuleringsventil, ny N75. Trykktestet slangesystemet. Målt verdiene på Gasspotentiometeret. Ny bensintrykksregulator. Prøvd med annen hjerne. Bilen fusker alikevel. Men "ingen regulering av turbotrykk" mener jeg at det kun er fjæra på wastegaten som holder igjen. Får bare 1,5Bar absolut. (Bittelitte grann kraftigere fjær). Altså ingen signal til N75 om å øke trykket. Har målt fra hjernen, til N75. Alt i orden. Det klikker også i N75 når jeg vrir om nøkkelen. Målt bensintrykk, og det ligger mellom 3og5bar, avhengig av pådrag. Har ikke byttet Lamda eller LMM... Lambda kan jeg sikkert bare bytte, men LMM koster såpass at jeg heller vil prøve noen annens, før jeg kjøper noe jeg evnt ikke trenger. Noen som melder seg? Nyskjerrig på 034's coilrekke... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 30, 2008 Har du gjort denne ombyggingen selv? Hvis du har det så antar jeg du kan skru litt bil. Jeg har lært meg hva sånn derre fastnøkkel er ihvertfall. hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 30, 2008 blås inn i map sensoren med trykkluft,forsiktig...om den funker skal motoren ruse seg opp...er den ødelagt vil bilen bli gående på tomgang... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 30, 2008 blås inn i map sensoren med trykkluft,forsiktig...om den funker skal motoren ruse seg opp...er den ødelagt vil bilen bli gående på tomgang... Har null tru på at det er noe galt med map-sensoren... Begge hjernene funket fint som bare det, FØR ombygningen. Og man bør vel være veldig forsiktig med trykk inn på den. Tåler vel ikke noe særlig mer enn 1,5bar... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 12, 2009 Tillater meg å bumpe denne igjen... Ingen som vet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 12, 2009 har hjerna vært utsatt for fukt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 12, 2009 møller er jo bare duster så der er det ikke vits i å sende den dit: rolleyes De hadde nok funnet ut av feilen din skal du se.Prøv..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Januar 12, 2009 Har du montert nye chipper? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Januar 13, 2009 møller er jo bare duster så der er det ikke vits i å sende den dit: rolleyesDe hadde nok funnet ut av feilen din skal du se.Prøv..... Mulig det... Men Nå har en av karene der kikket på den. Og feilsøkt med utstyret dems. Han fant ikke ut av noe. Og som sagt... Jeg har ikke råd til at de skal lære seg 2,2T, ved å studere min bil, og samtidig ta seg betalt tilsvarende et middels statsbudsjett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Januar 13, 2009 Har du montert nye chipper? Bilen er ikke chippet. Totalt orginal... Bortsett fra at alt nå er på en annen bil enn det var opprinnelig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Januar 13, 2009 (endret) pleier map sensorene å ryke? kan ligne litt på mitt problem om dagen, min går magert, og fjusker tidvis på tomgang.. Jeg mistenkte og fpr. denne var det ikke, bestille ny LMM i morgen,( siden jeg har moddet huset til den, og ikke kan låne grunnet dette) kan du låne ltt er det bra, billig feilsøking Sjekke vakumslanger fra og til hjernen lønner seg, er det brudd her vil ladetrykket ikke kunne styres.. Hender den slangen bak dekselet foran POS/tenningsmodulene hopper av.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Januar 14, 2009 Har hatt masse fuskeproblemer med min også, og har nesten alltid vært coiler. Prøv med nye eller 034 efi coiler. Jeg har også vært borti at nesten helt nye orginal plugger har tatt kvelden etter veldig kort tid. Helt nye plugger og helt nye coiler trur jeg jeg ville prøvd uansett. Dersom du hadde hatt hull i en slange på trykksiden el lignende, ville den trolig ikke fusket, bare gått dårligere. (gjorde iallefall min). Hvis du kobler av LMM så vil bilen gå i et slags nødprogram og du vil kunne kjøre den uansett,hvis den da ikke fusker ville jeg prøvd en annen LMM. Lamda har jeg lite tro på når det gjelder fuskingen. Når fusker den? Hele tiden, eller bare når du kommer over et vist turtall????forklar. Skjekk at alt av slanger fram til map er i orden,hvis den ikke får tilbakemelding vil du kun lade wastegatetrykk. (hadde denne feilen når jeg fikk bilen tilbake fra overhaling), Min lada da 1.9 bar absolutt da jeg har fjør fra 034efi. Du sier bilen ikke er chippet, men er alt annet på bilen orginalt også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Januar 14, 2009 Med fare for å repetere andres spørsmål: Har du målt trykket inn på ECU med et manometer? Ser du på skjemaet til ECU'en på http://www.sjmautotechnik.com ser du vel også hvilke signaler som skal være tilstede, så må du nesten teste en og en feil som beskrives der. Det er merkelg at ikke Vag-Com melder noen som helst feil, men jeg har bil som går delvis på 4 sylindre selv med perfekt tenning uten noen meldinger, så... Møller tror jeg ikke du skal satse på, de følger stort sett bare læreboka når det kommer til feil.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Januar 14, 2009 Når bilen er kald, fusker den ikke... Tyder vel enten at det har noe med blandingen å gjøre, eller at noe elektrisk ikke virker når det blir varmt. Største problemet er ved lavt turtall. Opp til 2500-3000rpm, etter det merker jeg ikke fusking. Har ikke målt trykket direkte ved EFI... Men displayet viser riktig, virker det som. Stopper på 1,5bar. Prøvde å klemme flat slange til Wastegate, og da kutter tenningen, når displayet viser over 2bar. Så det sier meg at det er noe som gjør at hjernen ikke vil øke trykket. N75 klikker når jeg kobler den av og på, så da er kretsen mellom + og hjerne i orden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Januar 16, 2009 Hmm... Ikke akkurat mest respons her. Vel-vel... Noen som vet hvordan man får tak i Jonus. Og hva oddsen er for at han lar seg snakke med? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Januar 16, 2009 Søk etter jonus her inne på forumet, så skal du finne nr. Hyggelig er han og 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Januar 16, 2009 men jeg har bil som går delvis på 4 sylindre selv med perfekt tenning uten noen meldinger, så... .. Hadde det samme på min S6, da var det dårlig kontakt på POS'ene som var årsak! Mvh Atle M 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...