Byttet til Osram Cool Blue pærer på S2'n

Anbefalte innlegg

Måtte bytte pæra på høyre nærlys igår, og byttet da fra vanlig Osram 12V 55W til Osram Cool Blue 12v 55W.

 

Må si jeg ble veldig imponert.

Disse pærene var virkeig gode, og ga et hvitt, nesten blåaktig lys.

 

Merker størst forskjell på nærlysa, sikkert pga at det er linselys, gir et mye bredere lysmønster, samt lyser lengre.

 

Disse er å anbefale, koster jo litt, men Shell kjører 25% avslag på alle H1, H4 og H7 pærer, så da havnet jeg på 396 for alle fire pærene (4 x H1).

 

Så løp og kjøp... :)

 

Lurer og på om det er noen som vet om tilsvarende pærer til spredere/tåkelys?

 

Mvh Geir

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

GE SuperBlue er tilsvarende, de har jeg vært godt fornøyd med (i H4) tidligere. Også Philips sine BlueVision (som jeg har i bilen nå) synes jeg er veldig hvite og gode å kjøre med.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sier politiet noen på disse pærene eller er de godkjente?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke hørt annet enn at disse er godkjente. Har slike selv i H1, H3 og H7 på bilen min. Meget godt fornøyd og gir som Per sier, gir et hvitt lys

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

får du slengt inn et bilde geir?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører 4xSuperBlue foran og er strålende fornøyd....har hørt de er like bra som BlueVision men vesentlig billigere........

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Erling Olsen

Sier politiet noen på disse pærene eller er de godkjente?

 

De lyser ikke politi-blått. Alle disse pærene som er nevnt i denne tråden er E-merket og godkjent i alle Europeiske land.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Geir Kåsa Høybø

Måtte bytte pæra på høyre nærlys igår, og byttet da fra vanlig Osram 12V 55W til Osram Cool Blue 12v 55W.

 

 

Mvh Geir

 

Heter Osram sine COOL BLUE??? Fa... da må jeg bytte pærer igjen, jeg har Blue Vision, men Cool Blue er jo laget til bilen min da. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blue Vision er et philips-produkt, vet ikke hvordan de er i forhold til Osram sine pærer. Kjører selv med Philips vision+, synes de er kjempemessige.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Knut Bekkedal

Blue Vision er et philips-produkt, vet ikke hvordan de er i forhold til Osram sine pærer. Kjører selv med Philips vision+, synes de er kjempemessige.

 

Det var navnet jeg tenkte på da, ettersom bilen min heter COOL BLUE. : smil :: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da får jeg prøve jeg også da, siden alle skrytrer de pærerne opp i skyene. Kansje jeg ser elgen litt for neste gang. :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også bra erfaringer med desse pærene : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Bjørn Christian Carlsen

Litt feilposta kanskje : eek :

Hehe.. trodde jeg postet under generelt forumet jeg..

 

Jo: Har ikke noen før eller etter bilder, men skal få tatt noen bilder ikveld. :)

 

Arne: får man disse i H3 også? hadde ikke det der jeg kjøpte H1 pærene... ?!?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde å ta et bilde, men ikke så enkelt å få fram forskjellen..

 

Her er det ihvertfall..

bilde 05.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytta selv i natt, ble bedre :)

 

Men, hvilken type pære sitter det i sprederne på min coupe?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Kristian L. Johnsen

Men, hvilken type pære sitter det i sprederne på min coupe?

 

Du mener vel tåkelys? Spredere er til å vanne plenen ;)

 

Det er H3 pærer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg monterte parklys Philips Blue Vision ULTRA BLUE på min A6 igår. Resultatet ble overraskende bra. Fikk det "blålyset" jeg har ønsket lenge. Kjørte tidligere med vanlige Blue Vision på Passat`en, men det lyset ble bare mye hvitere enn "vanlige" pærer, ikke så blåaktige som disse ULTRA BLUE. Nå ser jeg iallefall at pærene mine er blå selv når de er ibruk, ikke bare når lyset er slått av og det blå pæreglasset speiler seg i reflektoren slik som ved vanlige Blue Vision. Så nå må jeg nok bytte ut både hovedlysa og tåkelyktene med samme ULTRA BLUE.

 

Anbefales !!

 

Kristian.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Cool Blue blir levert i H1, H3, H4 og H7. Jeg bestile meg selv alle 6 pærer til A6`n. 4 stk H1 og 2 stk H3 kom på 442,-. Fikk da 60 % rabatt på de, så de har vel en villendene pris på ca 1000,-

Så jeg håper det blir bedre med nye pærer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Kristian Reinholt

Jeg monterte parklys Philips Blue Vision ULTRA BLUE på min A6 igår. Resultatet ble overraskende bra. Fikk det "blålyset" jeg har ønsket lenge. Kjørte tidligere med vanlige Blue Vision på Passat`en, men det lyset ble bare mye hvitere enn "vanlige" pærer, ikke så blåaktige som disse ULTRA BLUE. Nå ser jeg iallefall at pærene mine er blå selv når de er ibruk, ikke bare når lyset er slått av og det blå pæreglasset speiler seg i reflektoren slik som ved vanlige Blue Vision. Så nå må jeg nok bytte ut både hovedlysa og tåkelyktene med samme ULTRA BLUE.

 

Anbefales !!

 

Kristian.

 

hvor har du fått tak i di ultra pærene da? produsent?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var det montert 6 nye pærer på A6`n. Ble bedre og hvitere lys. Så det er til å anbefale.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Morten Paternoster

hvor har du fått tak i di ultra pærene da? produsent?

 

Jeg kjøpte pærene mine engros hos Hansen og Simonsen her i Skien. Tror de igjen bestiller varer fra Sørensen og Balchen. Med andre ord kan sikkert disse pærene kjøpes hos mange andre butikker som selger bilrekvisita, da trolig flere butikker handler hos Sørensen og Balchen.

 

Vanlige Blue Vision pærer gir iallefall ikke det blålyset som Ultra Blue gjør. Blue Vision gir et veldig hvitt lys, men den rette xenon-look`en blir mye bedre med Ultra Blue. Det står for øvrig 3400 K på pærene.

 

Kristian.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Per Lindgren

Du mener vel tåkelys? Spredere er til å vanne plenen ;)

 

Det er H3 pærer.

 

Tåkelys, spredere, kurvelys etc etc... samme ulla ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.