Byttet til Osram Cool Blue pærer på S2'n

Anbefalte innlegg

Heter Osram sine COOL BLUE??? Fa... da må jeg bytte pærer igjen, jeg har Blue Vision, men Cool Blue er jo laget til bilen min da. :D

 

Send Blue Vision pærene til meg da ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet til BlueVision hoved- og park-lys på 80'en før helga.. Parklysa (T4W) var "vanlige" BlueVision, mens hovedlysa (H4) var de "nye" ( ? ) ULTRA BLUE 4000K eller hva de heter.. Så at lyset ble en del hvitere, men merka ikke så stor forskjell på asfalt-veier.. Men så kjørte jeg litt på snø-dekte veier nå i helga..

 

STOR forskjell ! Lyset er nærmest HELT hvitt, og mye skarpere enn med de vanlige Osram pærene som stod i fra før..

 

Synes såklart at lyset i reflektorene (spesielt med kun parklys) kunne vært ENDA litt hvitere...men jeg klager ikke :)

 

Hadde også god erfaring med BlueVision pærer fra før (på gamle-bilen) , så en oppgradering er ABSOLUTT å anbefale :klapp::glad:

 

 

God natt zZzZzZzZz

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte pærene mine engros hos Hansen og Simonsen her i Skien. Tror de igjen bestiller varer fra Sørensen og Balchen. Med andre ord kan sikkert disse pærene kjøpes hos mange andre butikker som selger bilrekvisita, da trolig flere butikker handler hos Sørensen og Balchen.

 

Vanlige Blue Vision pærer gir iallefall ikke det blålyset som Ultra Blue gjør. Blue Vision gir et veldig hvitt lys, men den rette xenon-look`en blir mye bedre med Ultra Blue. Det står for øvrig 3400 K på pærene.

 

Kristian.

 

Hvor i Skien ligger dette?? hilsen må ha, bare mååå ha

ps. du vet ikke tilfeldigvis hvilken type pærer jeg har på min A4 2001 ??

 

En Grafe som viser forskjell på vanlig og xenon

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor i Skien ligger dette?? hilsen må ha, bare mååå ha

ps. du vet ikke tilfeldigvis hvilken type pærer jeg har på min A4 2001 ??

 

En Grafe som viser forskjell på vanlig og xenon

 

 

Hansen og Simonsen holder til på Kjørbekk vis a vis, Biltema, Bilextra, Bildelsenteret, Bertel O Steen, Lassen Auto og alle de andre. Adresse Bedriftsveien 104 tror jeg det er. Midt i bilbyen. Navnet er vel helt korrekt KCL Hansen & Simonsen AS. Jobber med å få tak i Ultra Blue vanlig nærlys til min bil. Litt problematisk da de visstnok ikke er merket med annet enn Blue Vision i katalogene det bestilles fra. Har bestilt mine, men vet ikke om de som kommer er vanlige Blue Vision eller Ultra Blue. Uansett er vanlige Blue Vision en oppgradering, men det hadde selvfølgelig vært et pluss hvis jeg fikk Ultra Blue.

 

A4 2001???.......du har sikkert H1 pærer som jeg har på min A6.

 

Kristian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

STOR forskjell ! Lyset er nærmest HELT hvitt, og mye skarpere enn med de vanlige Osram pærene som stod i fra før..

 

Da burde du gjøre som jeg har nevnt tidligere (i en annen tråd), bytt til H6W pærer, disse er 6 watt halogen og lyser mye hvitere enn de vanlige 4 watt glødepærene. De selges bl.a. hos VAG, da de brukes på en del modeller med xenonlys.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da burde du gjøre som jeg har nevnt tidligere (i en annen tråd), bytt til H6W pærer, disse er 6 watt halogen og lyser mye hvitere enn de vanlige 4 watt glødepærene. De selges bl.a. hos VAG, da de brukes på en del modeller med xenonlys.

 

Passer de i samme sokkel altså? Og det blir ikke for sterkt med 6W BlueVision ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har planer om å bytte til blå/hvite pærer på min bil. Noen som vet hvilken sokkel det er på Nærlys og Grøftelys på 2004 mod A3? Skal også ha til parklys, men de har jeg allerede funnet ut hvilken type de er.

 

Har funnet noen pærer på mobilsentrum. De har både Xenon White og super blue. Kommer til å gå for Xenon White som finnes i både H1, H4 og H7.

Det er tilbud på disse også ser jeg. 69kr for ett sett.

 

Noen som har erfaringer med disse pærene? Er det eventuelt bedre og kjøpe kjente merker som osram?

 

Pærene finner dere her:

http://www.mobilsentrum.no/products.asp?c=414087001&n=1199132114#xy

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har planer om å bytte til blå/hvite pærer på min bil. Noen som vet hvilken sokkel det er på Nærlys og Grøftelys på 2004 mod A3? Skal også ha til parklys, men de har jeg allerede funnet ut hvilken type de er.

 

Har funnet noen pærer på mobilsentrum. De har både Xenon White og super blue. Kommer til å gå for Xenon White som finnes i både H1, H4 og H7.

Det er tilbud på disse også ser jeg. 69kr for ett sett.

 

Noen som har erfaringer med disse pærene? Er det eventuelt bedre og kjøpe kjente merker som osram?

 

Pærene finner dere her:

http://www.mobilsentrum.no/products.asp?c=414087001&n=1199132114#xy

 

Det er H7 i alle tre lysene dine Petter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for det Roger. Da slipper jeg å gå ut i kulden å sjekke selv. Er syk : syk :

 

Må jeg ha ut lykta for å bytte pærene? Var vanskelig å komme til parklysa iallefall..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for det Roger. Da slipper jeg å gå ut i kulden å sjekke selv. Er syk : syk :

 

Må jeg ha ut lykta for å bytte pærene? Var vanskelig å komme til parklysa iallefall..

 

Jeg klarte å bytte uten å ta ut lampene jeg, men det var JÆ.... trangt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører selv 4*H1 Pilliphs +30% 55W på 80'en å jeg er meget godt fornøydt med det.. utrolig bta hvitt lys syns nå jeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvordan man tar ut lyktene på en A4 1.8T 2001 (nye typen)??? er jo så trangt atte fy... for ser ikke ut som man kan kome til alle pærene hvis men ikke skrur av lykta??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke der noen skruer på oppsiden med et bilde vedsidenav som viser en lykt? Tror det er disse man skal skru ut..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke der noen skruer på oppsiden med et bilde vedsidenav som viser en lykt? Tror det er disse man skal skru ut..

 

Er ikke sikker.. men har jo hørt at man må ta av fangern jeg da.. huff ikke lett med nye biler... ser det sitter 2 torx skruer på toppen av lykta og... jaja..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke sikker.. men har jo hørt at man må ta av fangern jeg da.. huff ikke lett med nye biler... ser det sitter 2 torx skruer på toppen av lykta og... jaja..

 

Hvis jeg ikke husker helt feil, så sitter det fire torx-skruer (to oppe og to nede) som holder lykta, og så er det bare å ta den ut? Jeg tror ikke du trenger å løsne fangeren, du skal komme til alle skruene fra oversiden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte noen pærer som het "Plasma Glow" her i fjor- De er angivelig fyllt med "krypton".... Supermann pass deg.

I alle fall. Disse lyser helt sykt bra og blått. Men det er ingen som selger dem i Norge.. http://www.plasmaglow.com

Anbefales-.

 

Skal ha disse etterhvert på nybilen, må bare kjøpe faceliftlykter først :)

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.