#1 Skrevet Desember 20, 2008 Har akkurat overhalt topp med alt tilbehør som hører med. Kjørt i to dager nå..og legger merke til at det kommer blårøyk når jeg har stått på tomgang ei stund. Virker ikke som det ryker når jeg drar på, eller når jeg har slakket ned..(nye ventiltetninger) Kun når jeg står på tomgang ei stund. Har stor mistanke til at det er turboen som er blåst..den har jo gått godt over 200tkm, så det er kanskje stor sannsynlighet for at den har tatt kvelden...selv om den lader borti mot det som er normalt for en så sliten original k24. VIrker også som hvitrøyken som normalt pøser ut av de fleste 20vturbo når de står å går er borte. kun lett blårøyk etter ei stund med tomgangskjøring..eller spesiellt hvis turtallet holdes på 12-1300 o/min. Noen som har noen kommentarer, erfaringer med dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 20, 2008 hvordan er det med oljeforbruk,og hvor stor er slarken i turboen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 20, 2008 Ikke merka noe oljeforbruk enda, men har bare rukket å kjørt en halv tank siden toppen er satt på. Men lukter skikkelig olje når jeg stopper, så det er tydelig at noe er det som kommer ut i eksosen. hehe ..Er urlitegranne slark i turbo ja..men den røyk ikke slik før jeg overhalte toppen. Kan jo tenkes turboen er blitt blås nå siden jeg også har manifold med bedre flow enn før. Steike, tenker det blir ny turbo fra 034 nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 20, 2008 På min aan satt jeg på catchtank på veivhusventilasjonen. Glemte å tømme den for vann/kondens. Dette frøys om vinteren og det førte til at olje ble blåst gjennom eksosen. Var skikkelig klissete i enderøret. Kan du ha tett veivhus-ventilasjon..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 20, 2008 Jeg har samme "problemet" på min, ryker blått etter å ha stått en stund på tomgang. Har litt oljeforbruk også, hadde samme greia på min gamle 200 20v og jeg har vel egentlig konkludert med at turboen er utslitt, selv om den lader greit og ikke har slakke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 21, 2008 Veit du om det er byttet styringer i den toppen da? Eller i det minste sjekket om dem er i orden, noe som er heller sjelden, spesielt på eksossiden. Hvis styringene er dårlige KAN ventiltetningene lekke uansett om dem er nye eller gamle. Er slakken på turbo'n din opp og ned eller ut og inn? Er den ut og inn, kan du kjøpe ny 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...