#1 Skrevet Desember 20, 2008 (endret) Hmm eg har fått ett merkelig problem lysa på bilen min har blitt veldig dårlige kjørelysa lyser ikke stort mer enn parklysa til normalt Ved brå gasspådrag kan det av og til blinke i lysa de blir sterkere i korte perioder. sliter og med å få bilen til å lade når den er kald må liksom ruse motoren for å få den til å lade 14,4 v men dette er ingen problem når den er blitt varm: klø : Noen som har verdt borti lignende? er ikke noe spesielt kult å kjøre rundt med lys som lyser som parklys på denne årstida: rolleyes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 28, 2008 Ingen tips? har undersøkt om det er dårlig kontakt men kan ikke finne noe, dynamoen lader og det den skal, men lysa er mye dårligere enn de har verdt før. Har en mistanke om att lysa ikke får nok strøm, men kan liksom ikke forstå hvorfor de plutselig ikke skulle få det: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 28, 2008 Høres for meg ut som om det kan være jordingsfeil! Prøv og legg opp en egen jordingsledning til den pæra det gjelder,og se om det hjelper;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 29, 2008 For meg høres det ut som om kansje reima til dynamoen begynner å bli litt slitt. Er aillefall sånn på opelen min når den begynner å bli slitt (ja, den spiser reimer ). Da lader den ikke med en gang jeg kjører, den må bli litt varm før den begynner å lade. Og når batteriet begynner å bli litt utlada, går alt på halv styrke, lysa lyser nesten ikke, varmeapp går på halvt, osv.... Om det kan være dette, vet jeg ikke, men kan være en ide å se på reima på dynamoen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 29, 2008 evt spenningsregulator! men hvis det er noe med den eller dynamoen,må du jo merke det ellers på ting som trekker strøm i bilen da...som f.eks vifta!den hører du endrer turtall etter som spenningen går opp\ned! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 29, 2008 (endret) For meg høres det ut som om kansje reima til dynamoen begynner å bli litt slitt. Er aillefall sånn på opelen min når den begynner å bli slitt (ja, den spiser reimer ). Da lader den ikke med en gang jeg kjører, den må bli litt varm før den begynner å lade. Og når batteriet begynner å bli litt utlada, går alt på halv styrke, lysa lyser nesten ikke, varmeapp går på halvt, osv.... Om det kan være dette, vet jeg ikke, men kan være en ide å se på reima på dynamoen. Reima er helt ny har til og med sjekket om det er skader på den, men ingen. Er kun lysa som går på halv styrke det som er litt merkeligt. evt spenningsregulator!men hvis det er noe med den eller dynamoen,må du jo merke det ellers på ting som trekker strøm i bilen da...som f.eks vifta!den hører du endrer turtall etter som spenningen går opp\ned! Eg må sjekke om lysa får nok jording. litt merkeligt att det skulle skje pluttselig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 29, 2008 jeg holder en knapp på dårlig jording;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 2, 2009 Har sjekket jordingene å alt virker å være som det skal: klø : nå i kveld når eg skulle flytte bilen ville den ikke starte ein gang. var ute å kjørte ca 2t før dette uten noen uvanlige lys eller tegn. men nå når eg satt på tenninga ble det disco i instrumentlyså å masse klikking i releene startmotoren ville heller ikke slå inn hmmmm nå er det nesten så eg håper den tar fyr over natta PS. det er masse strøm på bilen symptomene kan virke som om den er strømløs men det er den ikke Noen tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 2, 2009 Første bud er jo å pusse batteripoler og polsko med litt sandpapir så du er sikker på god kontakt. Det virker som om disse motorene er litt kresne på nok strøm for å fyre. Da jeg hadde dårlig dynamo så var batteriet nok ladet til å dra motor brukbart rundt(men ikke mer) , men den ville ikke fyre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 4, 2009 (endret) Mål spenningsfallet mellom bateri og kaross, og bateri og motor. Hvis det er bra med spenning på bateriet, Og det ikke forandrer seg stort når du vrir på nøkkel, høres det utvilsomt ut som jordingsfeil. Prøv og lad bateriet helt opp, ta gjerne en kapasitettest på det om du har mulighet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...