Restaurering av BBS RS 094 8x16"

Anbefalte innlegg

Er det 1" kant på ringene du har der nå?

Er 1,5" kant på 8" felgene og 1" kant på 7" felgene, Håkon. Har sett litt på oppussingen av de gamle felgene dine og må si jeg ble inspirert! Dette kan du!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er 1,5" kant på 8" felgene og 1" kant på 7" felgene, Håkon. Har sett litt på oppussingen av de gamle felgene dine og må si jeg ble inspirert! Dette kan du!

Alt blir bra med litt trening :)

Skal du selge de 1,5" ringene eller skulle du beholde dem?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt blir bra med litt trening :)

Skal du selge de 1,5" ringene eller skulle du beholde dem?

Har vel ikke helt bestemt meg. 1" skal jeg selge:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vel ikke helt bestemt meg. 1" skal jeg selge:)

Ok, vet i såfall om en som kan være VELDIG interessert i 2 stk 1,5" ringer til 16" RS. :)

Du får si fra! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, vet i såfall om en som kan være VELDIG interessert i 2 stk 1,5" ringer til 16" RS. :)

Du får si fra! :)

Det skal jeg gjøre;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Off...blir dårig i magan av å sjå den røde og blåe! :D

Ser ut som du har litt jobb foran deg med uttaging av skruer..

Ja vi har vaska dem godt med tannbørste..pirkete felger å holde rene hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har sett de bildene i den gamle tråden din, ja:) Synes dere var flinke, jeg!

Det synes jammen meg jeg også :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått polert litt mer på sentermutteren nå;) Holder på å pusse ytterringer. Fjerner klarlakk med Duxola (måtte over 2 ganger), og går på med 320 papir før jeg går over til 600 papir, så grovpolering og til slutt finpolering med settet fra Gasolin. Aldri gjort dette før, så jeg synes ikke det ser så alle verst ut jeg, her er noen bilder:

Oppussing BBS RS 1001.jpg

Oppussing BBS RS 1004.jpg

Oppussing BBS RS 1003.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det audi sport verktøykasse jeg ser der:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det audi sport verktøykasse jeg ser der:p

Åja, det må man ha, hehe:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åja, det må man ha, hehe:)

Du har virkelig dilla du :P: rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har delt to av felgene nå. Varmet de litt, og vips så var ytterringene av. Pusser og polerer de andre to ytterringene. Skruer og muttere er bestilt fra tyskland idag;) Her er noen bilder:

Delte RS 001.jpg

Delte RS 002.jpg

Delte RS 003.jpg

m732.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går så smått fremover her:) Skruene fra Tyskland er på plass. Felgene er levert til glassblåsing, så nå sitter jeg her med 136 skruer, to polerte ytterringer og fire ferdig polerte sentermuttere;)

Den ene mutteren var spesielt lurvete, men med litt tålmodighet ble det resultater:

Pussing og polering 015.jpg

Pussing og polering 017.jpg

Pussing og polering 018.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble anbefalt å splitte senter og innerbane før lakkering, men igår ble det kjøp av LCD-TV isteden for felgsplitting..

Jeg plundret litt med dette i starten, men etter tips fra kloke hoder her på forumet går det som smurt;)

Varmer opp med varmluftpistol først, så slår jeg forsiktig med huggjern og gummiklubbe. Vips, så løsner disse også:)

Nå går de snart til lakk:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakket med lakkerer idag. Han regnet med å ha dem ferdig i løpet av neste uke.. Litt forsinka, menmen snøen ligger jo her ennå, så det er vel ikke noe bråhast..

Ytterringer og emblem er bestilt fra Tyskland idag, venter i spenning;) Bilder kommer!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fyti kata hvor bra det her blir

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått polert litt mer på sentermutteren nå;) Holder på å pusse ytterringer. Fjerner klarlakk med Duxola (måtte over 2 ganger), og går på med 320 papir før jeg går over til 600 papir, så grovpolering og til slutt finpolering med settet fra Gasolin. Aldri gjort dette før, så jeg synes ikke det ser så alle verst ut jeg, her er noen bilder:

Ser utrolig bra ut dette her ;)

Går du bare over med 320, så 600 og så rett på Gasolin grov og finpolering? Er det slik du har gjot det her, må jeg si at jeg har overdrevet litt... Jeg startet med pussing av mine ATS cup (look-a-like) i går og da kjørte jeg på med 400-600-800-1000-1200. Litt overkill dette da kanskje? Fortsatt matt som fy, men veldig glatt.

Tenkte å kjøpe poleringsettet fra Gasolin, men er litt usikker på om jeg skal gå for de faste barrene eller flytende polish. Hva har du brukt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingenting er over kill. Like greit å gjøre det skikkeligt når du først er i gang. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser utrolig bra ut dette her ;)

Går du bare over med 320, så 600 og så rett på Gasolin grov og finpolering? Er det slik du har gjot det her, må jeg si at jeg har overdrevet litt... Jeg startet med pussing av mine ATS cup (look-a-like) i går og da kjørte jeg på med 400-600-800-1000-1200. Litt overkill dette da kanskje? Fortsatt matt som fy, men veldig glatt.

Tenkte å kjøpe poleringsettet fra Gasolin, men er litt usikker på om jeg skal gå for de faste barrene eller flytende polish. Hva har du brukt?

Hei, Marius!

Jeg forhørte meg med Gasolin, og de anbefalte den fremgangsmåten, ja. Men det du har gjort er sikkert ikke bortkastet! Kjøp settet fra Gasolin, og prøv deg litt fram. Jeg synes ihvertfall resultatet ser bra ut:) Ble veldig overrasket da jeg så hvor god jobb grovpoleringen gjør!

Er barrer jeg har brukt, ja. Du blir nok svart på nesa, er en skikkelig drittjobb, men blir garantert bra!

mvh Anders

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, Marius!

Jeg forhørte meg med Gasolin, og de anbefalte den fremgangsmåten, ja. Men det du har gjort er sikkert ikke bortkastet! Kjøp settet fra Gasolin, og prøv deg litt fram. Jeg synes ihvertfall resultatet ser bra ut:) Ble veldig overrasket da jeg så hvor god jobb grovpoleringen gjør!

Er barrer jeg har brukt, ja. Du blir nok svart på nesa, er en skikkelig drittjobb, men blir garantert bra!

mvh Anders

Har bestillt poleringsett fra Gasolin i dag. Håper de er kjappe med leveringen.

Satser på at det blir greit resultat. Det får bli så bra det blir : smil :

Å bli litt svart på nesa kan jeg nok leve med : haha :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Senter og innerbaner er fortsatt hos lakkerer... Godt jeg var tidlig ute med å levere dem, for det tok tid..

Snakket med lakkerer igjen idag, og han skulle ha dem garantert ferdig førstkommende mandag.

Da håper jeg også at ytterringer og emblem er like rundt hjørnet, så det burde passe bra:)

Bilder kommer så snart det skjer noe her!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Idag lå det lapp i postkassa;)

Ytterringer fra iClair 001.jpg

Ytterringer fra iClair 002.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den pakken kjenner jeg til og...nøyaktig,.lik:)

Kjempeflott..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.