Restaurering av BBS RS 094 8x16"

Anbefalte innlegg

Vet ikke om du har skrevet det, men kor handlet du ifra?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den pakken kjenner jeg til og...nøyaktig,.lik:)

Kjempeflott..

 

Takker!

Super service hos Andreas Engelhardt:)

 

Veldig fornøyd med leveringstid og bra finish.

 

Går og lurer på hva slags dekk jeg skal ha på disse. Heller mot 195/40-16, er det noen som har erfaring med f.eks Yokohama S-drive? Synes det er litt tøft mønster på de;)

sdrive.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke om du har skrevet det, men kor handlet du ifra?

 

iclair.de:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Henter felgene fra lakkering i morgen, bilder kommer;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker!

Super service hos Andreas Engelhardt:)

 

Veldig fornøyd med leveringstid og bra finish.

 

Går og lurer på hva slags dekk jeg skal ha på disse. Heller mot 195/40-16, er det noen som har erfaring med f.eks Yokohama S-drive? Synes det er litt tøft mønster på de;)

 

Jeg kjøpte meg yokohama s-drive av Jon nå!:) Skulle visst være gode dekk og det bør de være, skal legge om til sommehjul nå snart en dag så kan jeg gi deg litt nærmere info hvis det ikke haster;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte meg yokohama s-drive av Jon nå!:) Skulle visst være gode dekk og det bør de være, skal legge om til sommehjul nå snart en dag så kan jeg gi deg litt nærmere info hvis det ikke haster;)

 

Høres bra ut, Simen!

 

Er de av den "brede" typen hvis du skjønner?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres bra ut, Simen!

 

Er de av den "brede" typen hvis du skjønner?

 

Nei de virket litt normale, breiere enn nankang, og smalere enn nexen dekka;) Ligger noen bilder i ene tråden min der de er tredd på 9x16". Tror det blir ett greit utseende på felga dine!:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hentet felgene idag. Frua synes jeg så fornøyd ut:)

Nylakkerte RS 003.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Venter på nye BBS emblem, da. Bilen i seg selv er ganske original mtp listverk osv, og da synes jeg klassiske sølvfarga BBS passet best:)

 

Blir trangt om plassen bak, men.. Synes kanskje ringene er en tanke for brede bak der, men.. 195/40 dekk bør vel gjøre susen;)

 

mvh Anders

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Likte det bedre når sentrene var gull, men felgene er upåklaglig strøkne nå, ser det ut tiol: ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er flere som har "hentet" i dag ser jeg....;) dette blir jo kjempe bra det Anders....: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Likte det bedre når sentrene var gull, men felgene er upåklaglig strøkne nå, ser det ut tiol: ja :

 

Som noen også var inne på tidligere, mener jeg helheten ble mer riktig med sølv senter pga bilens farge. Hadde bilen vært sort, er jeg enig med deg Mads:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er flere som har "hentet" i dag ser jeg....;) dette blir jo kjempe bra det Anders....: vinke :

 

 

Jepp;)

 

Men har ikke kommet igang med å skru ennå sånn som visse andre:) Helrå og spenstig fargevalg på dine også, Tore! Blir tøft å se de på Golfen! Mer traust av meg jeg, da..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Detta blir helrått utseende Anders! :) Kommer bakfelgene like langt ut som på bildet? Org. hjulbuer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Detta blir helrått utseende Anders! :) Kommer bakfelgene like langt ut som på bildet? Org. hjulbuer?

 

Joa, blir nok fint dette;) Idag kom emblem fra http://www.felgen-garage.de også:) Originale hjulbuer nå, ja. Hvis jeg beholder de nye ytterringene, vil det se ca. sånn ut ja. Bakstillinga forskyver seg også når den står på jekken som her, da. Hva tror du? Bør jeg bestille meg en halv tomme smalere ringer?

 

Slenger ved et bilde tatt rett etter jeg begynte å demontere dem, har sjedd litt siden da:)

Prøvemontering 005.jpg

Prøvemontering 019.jpg

Oppussing BBS RS 003.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er bakfelgene fortsatt 8" breie da? Går nok bra med 8", men skal du opp på 8,5" bredde så må du sikkert valse litt siden bilen din er senket mye. :)

Du har ikke et bilde rett ovenifra eller fra siden så man ser bredden på bilen litt bedre da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal skru ferdig to av felgene og prøvemontere med Yokohama S-Drive 195/40-16 og evt. Conti Sport Contact 3 215/35-16 til mandagen!

 

Får håpe jeg blir litt klokere da:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjørt litt på yokohama dekka nå, og de er slettes ikke værst. De støyer litt synes jeg, men det er til å leve med:) Hadde gått for 195 siden rulleomkretsen er lik, spesielt hvis du har litt dårlig med plass:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrur sammen felgene idag:

Montering 001.jpg

Montering 002.jpg

Montering 005.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fuging med Tec7. Slenger også ved bilde av senterdeksel..

Fuging 001.jpg

Fuging 002.jpg

Senterdeksel.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte du Loctite på skruene? Fuget du noe mellom flatene eller bare etter det var skrudd sammmen? Blir enormt bra dette. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte du Loctite på skruene? Fuget du noe mellom flatene eller bare etter det var skrudd sammmen? Blir enormt bra dette. :)

 

Takker for tilbakemeldinger, Ernst Arve!

 

Ja, brukte Locktite 243 på skruene. Det var jo Locktite på de originalt også. Fuget kun etter de var skrudd sammen da jeg var litt redd for at det skulle tyte ut mellom senter og ytterring hvis jeg skulle fuget mellom flatene.

 

mvh Anders

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du fått på dekk..?;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.