Noen som kan hjelpe meg?? Passat 03 stv.

Anbefalte innlegg

Hei hei.

Kjøpte meg en passat 03 stv 1.9 TDI forrige onsdag.

Klimatronicen åssen funker den.?? For når jeg trykker inn clutch`n så sakker vifta av.

Og nå i dag som jeg kjørte tidligere i dag såvar det akkurat som om vifta skulle dø ut selv når ikke clutchen var inne. Vifta skal byttes fordi det er slerk i den. Er det derfor den holder på og dø ut for meg.?

HAr åsså dugg problemer , men regner med at disse kommer av det vannet som er igjen etter at skien bil vaska den.

Åsså om noen kunne fortelle litt om vanlige feil som passaten har.?

MVH

Karl Arne.

God Jul.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min er riktignok litt eldre enn din, men de har samme klimatronik. Den skal ikke påvirkes av clutchen i det hele tatt.

Dugg problemene kan komme av så mangt, men fellesnevner er vann i bilen. Det kan være lekasje i vannkassa(under batteriet) det er en vanlig fil på passat.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sant som Espen sier, men kan også være dårlig spjeldmotorer som igjen sørger for uriktig luftgjennomstrømninger / resirk som ikke åpner og lukker skikkelig osv osv. Kjør en diganose på climatronicen din og evt en grunninnstilling.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det kan også være en fordel å sjekke tilstanden på klimafilteret ditt. dette sitter helt oppunder frontvindu på passasjersiden.

er dette tett så kan du fort også få mye dugg i bilen. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.