#1 Skrevet Desember 21, 2008 Skilt er vel ikke styling, men har jo med utseende å gjøre så jeg poster den her jeg.... Skal ha nye skilt på bilen på nyåret (de som står på er borra i, bulka og stygge og står i veldig feil skiltrammer) med nye club skiltrammer.... Så mitt spm er.... er det finest med de nye skilta med blå del med flagg osv...eller er dety best med klistremerket over som man kan få når man får nye skilt??? Er litt imot de nye skilta..... MEN, fungerer klistrelappene ordentlig, eller ser det jalla ut??? Kom med DINE meninger!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 21, 2008 Jeg synes det ser jalla ut med klistremerker. Ser ut som om bokstavene står feil - noe de da faktisk gjør! Selv bestillte jeg skilt uten flagg, altså uten klistremerke og den blå stripen. Dette synes jeg er penest. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 21, 2008 Jeg synes det ser veldig jalla ut med klistermerke, blir liksom et stort hvitt område til venstre, blir ikke symetri. Derfor valgte jeg med flagg, bilen ser litt nyere ut også faktisk med flagg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 21, 2008 Ser du kjører blå passat Jeg har selv skiftet til nye typen skilt og valget ble da med blått felt. Synes dette ble finest. Det er vertfall min mening 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 21, 2008 Ser best ut med flagg synes jeg nå, da det blir veldig skjev fordeling av bokstaver om man går for klistermerke. Jeg synes det ser jalla ut med klistremerker.Ser ut som om bokstavene står feil - noe de da faktisk gjør! Selv bestillte jeg skilt uten flagg, altså uten klistremerke og den blå stripen. Dette synes jeg er penest. Når bestillte du dette? De har vel sluttet og produsere de uten flag nå Fikk ikke tak i de lengre i allefall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 22, 2008 Skal vi se.. Bilen ble registrert for 2-3 mnd siden om jeg husker riktig, så det var vel i starten av September jeg fikk disse skiltene. Eller, jeg fikk ett skilt av denne typen i SS og ett i LH. Bestillte på risløkka. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 28, 2008 uten flagg er min favoritt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 28, 2008 Uten flagg men med sentrert tekst er det fineste synes jeg,får litt "polakk" følelse av de skiltene med blått felt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 28, 2008 Er det ulovlig å lage egne skilt, eller ikke lage egne, men bestille hos firmaer som f.eks. lager skilt med navnet ditt osv, til å ha på show osv? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 28, 2008 Liker uten tvil best uten flagg - HVIS skiltnr. er sentrert på skiltplaten. Usentrert er fullstendig uaktuelt. Ellers har jeg begynt å bli vant til det blå feltet med norsk flagg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 28, 2008 Jeg kjører mye i Sverige og Danmark, så for min del blir det med flagg. Iallfall fullstendig uaktuelt å sette klistremerke med nasjonalt kjennetegn bak på bilen Og som noen sier, så synes jeg bilen ser nyere ut med nye skilt med flagg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 28, 2008 Helt klart uten flagg, men med sentrert tekst er det fineste synes jeg. Har dette også selv, kjøpte vel nye skilt på Silvern i fjor var det vel, da fikk jeg uten flagg og uten blått felt med sentrerte bokstaver/tall men har hørt de har sluttet med disse.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 28, 2008 syns di me flagg er fine og jeg.. ser ut som bilen er en del nyere med en gang.. men skal du til utlandet må du nå ha disse skiltene, så like greit å ha dem... kompis blei stoppet i sør tyskland uten N på skilt eller bil.. måtte lage provisorisk N bak på bilen for å kjøre videre, men i følge polisen var visst ikke den helt lovlig lengre heller.. skal ha disse EU skiltene i Eu land 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 28, 2008 skal ha disse EU skiltene i Eu land Dette er ikke korrekt. Man SKAL ha nasjonalt kjennetegn bak på bilen, men det MÅ ikke være i skiltet. Danmark f.eks. har ikke gått over til skilt med flagg, så de fleste kjører rundt med DK klistremerke bak på bilen. Hvorvidt det er lov å lage sitt eget (provisoriske) kjennetegn skal jeg dog ikke kunne si. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 29, 2008 Dette er ikke korrekt. Man SKAL ha nasjonalt kjennetegn bak på bilen, men det MÅ ikke være i skiltet. Danmark f.eks. har ikke gått over til skilt med flagg, så de fleste kjører rundt med DK klistremerke bak på bilen. Hvorvidt det er lov å lage sitt eget (provisoriske) kjennetegn skal jeg dog ikke kunne si. Du trenger ikke ha N bak på bilen i sverige og danmark (og norden forøverig), grunnen til at så mange dansker har dette er fordi de er mye i tyskland, og der skal du ha det. Alle svensker, dansker og normenn kjenner igjen skiltene til hverandre. Sånn var det iallefall før, og har ikke hørt om noen forandring på det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 29, 2008 jeg kjører mye til utlandet, og liker å ha flagget på skiltet...slipper og å sette på stygt klistremerke med N.... Før jeg skiftet til skilt med flagg, hadde jeg en tur til tyskland der jeg fikk 15 euro i bot av Autobahnpolizei fordi jeg ikke hadde klistremerke med N! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Desember 29, 2008 jeg kjører mye til utlandet, og liker å ha flagget på skiltet...slipper og å sette på stygt klistremerke med N.... Før jeg skiftet til skilt med flagg, hadde jeg en tur til tyskland der jeg fikk 15 euro i bot av Autobahnpolizei fordi jeg ikke hadde klistremerke med N! Du trenger ikke klistremerke vet du, det kommer som magnet også nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Januar 1, 2009 Er ikke helt fan av flagg skilta...men kanskje det er ok siden det er blå bil.... må jeg kjøpe blå bil neste gang også nå da Men, slik jeg har forstått det (hos biltilsynet for noen månder siden) så får man ikke skilt uten flagg mer??? Men henger de etter på Risløkka burde jeg jo dra dit fort som fy...? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Januar 2, 2009 nå fra 09 så leveres nye biler med plast skilt... da syntes jeg det med flagg eller ei blir en bagatell i forhold. hehe tenk dere en klin ny fet audi eller vw med past skilt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Januar 2, 2009 nå fra 09 så leveres nye biler med plast skilt... da syntes jeg det med flagg eller ei blir en bagatell i forhold. hehe tenk dere en klin ny fet audi eller vw med past skilt Blir flott det Plastic is fantastic sier de! Det ble vel bytta pga miljømessige hensyn, om at plasten var så mye greiere å gjennvinne, men hvor mange tonn bilskilt blir egentlig gjenvunnet i året? Det kan ikke være mange... Det som er ennå verre.... du har en strøken veteran bil, du mister/blir frastjålet skilta og må da bestille nye, du får da plast 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Januar 2, 2009 Det ble vel bytta pga miljømessige hensyn, om at plasten var så mye greiere å gjennvinne, men hvor mange tonn bilskilt blir egentlig gjenvunnet i året? Det kan ikke være mange... : Er faktisk sinnsykt mange biler som blir skrotet i Norge pr år. bare se på skroten rundt deg.. er aldri tomt.. dette blir da mange skilt i løpet av et år... Det som er ennå verre.... du har en strøken veteran bil, du mister/blir frastjålet skilta og må da bestille nye, du får da plast Veteran går under andre regler, og kan faktisk bestille skilt fra andre levrandører tilnærmet orginalt utseende... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Januar 2, 2009 Blir vel blant de første i klubben med plastskilt jeg da, som har vært og bestille nye skilt i dag for å få med flagget 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Januar 2, 2009 nei..du gjør nok ikke det.. ikke mange steder som har begynnt med disse enda.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Januar 2, 2009 nei..du gjør nok ikke det.. ikke mange steder som har begynnt med disse enda.. Men hun på Risløkka sa at det tok litt tid, for de produserte skiltene en annen plass.. ja ja.. får se på onsdag jeg. Blir det plast så sparer jeg vel noen gram på bilen i forhold til de gamle skilt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Januar 2, 2009 Men hun på Risløkka sa at det tok litt tid, for de produserte skiltene en annen plass.. ja ja.. får se på onsdag jeg. Blir det plast så sparer jeg vel noen gram på bilen i forhold til de gamle skilt holdt et plast emne i hånden her om dagen.. er faktisk tyngre enn di "vanlige" alu skiltene.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...