2,5 bars vmap og manuell boostcontroller?

Anbefalte innlegg

Ser at flere bytter til 3 bars map sensor, jeg har orginal 2,5 bars. Hva skjer om jeg stiller min manuelle boostcontroller til f.eks 1,5 bar, og så peaker den kanskje litt over... La oss si 1,6 bar...

 

Får motoren for mager blanding? Kutter den? Hva skjer?

 

Har pr idag ca 1,3 bar i ladetrykk og chipen er krb 303 chip, er vel laget for 2,5 bars vmap(tror jeg)

 

Vil eneste fordelen med 3 bars map sensor være at jeg kan kjøre over 1,5 bar og vis man har rette chippen få korrekt blanding i hele registeret?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette skulle jeg åsså likt og vite :)

Men tror egentlig den går i nødmodus, siden hjernen ikke klarer og lese trykk høyere en 1.5..

Da min ladet 1.6 (slange på n75 var hoppet av) en stund kuttet den bare, og lagret max boost overskredet lns i vag-com :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har sett 1.6bar på den digitale måleren på min, med chip og orginal N75. En gang i sommer og en gang nå i høst.

Kjører nå med manuell kontroller som peaker på 1,5bar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også sett den digitale målern peake på 2,6 dvs 1,6bar og den kutta ikke.. Så derfor jeg lurte litt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Viss ecu ikkje klarer å lese trykket, vil du få nødmodus. Med 3 bar map kan du køyre med høgare trykk. Ecu og en digital måler treng ikkje regge det samme. Viss du logger med vagcom får du trykket som ecu måler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og vis man får nødmodus går den magert? For trykket er jo alikavel det samme pga manuel booscontroller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trykket er det samme, men hjernen oppfatter det ikke slik..

 

Om du bytter mapsensor uten å bytte chip vil hjernen få helt feil signal på hvilket trykk du kjører har, og blandingsforholdet vil bli helt bak mål.

 

Mapsensorer fungerer slik at de gir hjernen en spenning fra 0-5 volt avhengig av trykk. Siden begge har samme spenningsområde men ulikt arbeidsområde (1.5bar vs 2.0bar) vil du få 5v om du har 1.5 Bars trykk på en 250kpa sensor og 4 og noe på en 300kpa, selv om du har samme trykk. Hjernen vil mao gi bensin utifra feil premisser..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.